به گزارش رکنا،محمد امیر حیدرخواه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باوی در راستای بررسی حقوق عامه، در بازدید از تاسیسات آبرسانی و وضعیت آب شرب روستا‌ها و همچنین وضعیت فاضلاب به مدیر آبفای روستایی در خصوص وضعیت نامطلوب آب آشامیدنی روستا‌ها اخطار داد.

وی اظهارکرد: آبفای روستایی هرچه سریعتر برای ساماندهی تاسیسات آبرسانی و تأمین آب شرب سالم روستا‌ها در راستای سلامت عمومی شهروندان اقدام کنند.

قاضی حیدرخواه از تعیین ضرب‌الاجل یک ماهه برای ساماندهی تاسیسات آبرسانی و تامین آب آشامیدنی سالم برای روستا‌ها خبر داد و افزود: این مهلت از ۳۰ مهر ماه ۹۸ آغاز می‌شود و با پایان مهلت تعیین شده برای دستگاه‌های مربوطه هشداری جدی می‌دهم و قطعا این دستگاه‌ها باید منتظر برخورد جدی و قانونی ما در این رابطه باشند، زیرا ما در راستای احقاق حقوق مردم به صورت جدی پیگیر این مسأله خواهیم بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باوی با بیان اینکه مقابله با عوامل تهدید کننده سلامت شهروندان مورد توجه جدی دستگاه قضایی است، خاطرنشان کرد: عدم لایروبی جوی‌های روباز در سطح برخی روستا‌ها وضعیت اسفناکی دارد و باعث بالازدگی و سرریز شدن فاضلاب در سطح خیابان‌ها شده است.

این مقام قضایی با هشدار به بخشداران و دهیاران شهرستان باوی بر لزوم اقدام فوری جهت لایروبی جوی‌های روباز تأکید کرد و گفت: بخشداران و دهیاران موظف هستند ظرف مدت دو هفته جهت لایروبی جوی‌های روباز مطابق اصول بهداشتی و نظر کارشناسان بهداشت و همچنین جمع آوری لجن‌های حاصل از لایروبی، زباله‌ها و فضولات دامی اقدام کنند.

قاضی حیدرخواه تصریح کرد: در صورت عدم اقدام فوری در مهلت مقرر، ضمن اعلام جرم علیه مدیران کم کار، با متخلفان و هرگونه سهل انگاری برخورد قانونی می‌شود و در این خصوص به سرعت در این مرجع پرونده تشکیل خواهد شد.

گفتنی است دادستان باوی به همراه مسئولین شبکه بهداشت و درمان و آبفا روستایی از تاسیسات آبرسانی بازدید و وضعیت آب شرب روستا‌ها را نامطلوب توصیف کرد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 512936 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟