تب مالت کارمند دامپزشکی گچساران را گرفتار کرد

به گزارش رکنا ، "عبدالرسول زاهدی دره شوری" از کارکنان اداره دامپزشکی شهرستان گچساران در حین واکسیناسیون دام‌های منطقه باباکلان دچار حادثه شد و به دلیل فرو رفتن سرنگ در بدنش دچار بیماری تب مالت شد که در حال حاضر در بیمارستان شهید رجایی گچساران تحت مداواست.

«فرشاد حیدری» مدیر روابط عمومی دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به سختی کار افراد شاغل در حوزه دامپزشکی افزود: همکاران ما در این بخش همواره با مخاطرات فراوان و غیر قابل پیش‌بینی رو به رو هستند و متاسفانه اکثر کارکنان دامپزشکی سابقه تلخ ابتلا به بیماری تب مالت که یک بیماری شغلی است را با خود به همراه دارند.

وی افزود: متاسفانه با وجود رعایت کامل مسائل ایمنی فردی توسط کارکنان دامپزشکی برخی از اتفاقات نیز غیرقابل اجتناب است.

این مقام مسئول تصریح کرد: به دلیل شرایط خاص کار در حرفه دامپزشکی همچون کار در آزمایشگاه، دامداری، کشتارگاه، روستا و مناطق عشایری این مخاطرات اجتناب ناپذیر است و همواره تعدادی از همکاران ما دچار حوادثی از جمله ابتلا به بیماری‌های‌های مشترک بین انسان و دام، حیوان گزیدگی و ... می شوند.

مدیر روابط‌عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود تمامی مشقت‌های شغلی در این حوزه، کارشناسان و تکنسین های دامپزشکی با کمترین ادعا در سخت ترین شرایط کاری به منظور حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی استان و افزایش سطح بهداشت عمومی در جامعه مشغول به خدمت خالصانه هستند و این یکی از هزاران خطر و سختی در کار دامپزشکی است که پرسنل زحمت کش آن با هدف مبارزه با بیماری های مشترک و دامی به جان می خرند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 512566 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟