ردپای سودجویان در پیامک جعلی عوارض گمرکی ورود تلفن همراه + سند

به گزارش رکنا، به تازگی برای مقابله با قاچاق تلفن همراه به کشور و سوءاستفاده از واردات گوشی همراه مسافری، معاون فنی گمرک به ایرنا خبر داد که حقوق و عوارض ورودی تلفن همراه از این به بعد با نرخ ارز سنا محاسبه می‌شود.

این تصمیم در شرایطی اخذ شد که میلیون‌ها زائر ایرانی برای مراسم اربعین، عازم کربلا شده‌اند و احتمالا از ابلاغیه جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بی‌خبر باشند.

پیامک جعلی

این بار سوء استفاده کنندگان از بی‌اطلاعی مسافران، افزایش عوارض گمرکی واردات تلفن همراه مسافری را بهانه کرده‌اند و پیامکی با این عنوان برای آن‌ها ارسال می‌کنند: «با توجه به افزایش نرخ گمرکی تلفن همراه شناسه دستگاه شما به مبلغ ۶ هزار تومان شامل اصلاحیه گمرکی خواهد شد. لطفا نسبت به پرداخت گمرکی و جلوگیری از قطع شدن تلفن همراه خود اقدام کنید. آخرین مهلت پرداخت قانونی ۹۸.۷.۳۱ از طریق لینک زیر خواهد بود: http://irica.run»

گمرک ایران در این زمینه اعلام کرده که پیامک پرداخت عوارض گمرکی اضافی برای تلفن همراه، جعلی است. بنابراین مسافران از مراجعه به سایت مذکور و پرداخت هرگونه هزینه اضافی در آنجا خودداری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 511589 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟