به گزارش رکنا، محسن جلیل سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این گاز گرفتگی در ساعت ۲ و ۱۳ دقیقه بامداد امروز حوالی میدان عدل در شهر یاسوج رخ داد.

او افزود: بلافاصله سه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند و پنج نفر که دچار گازگرفتگی شده بودند را به بیمارستان امام سجاد (ع) این شهر انتقال دادند.

جلیل بیان کرد: صبح روز گذشته نیز مسمومیت ۲ نفر به سبب گازگرفتگی در یاسوج به این مرکز گزارش شد که بلافاصله آمبولانس این افراد را به بیمارستان امام سجاد (ع) این شهر انتقال داد.

امسال ۷۷نفر در این استان با گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت شدند که به صورت سرپایی و انتقال به مراکز درمانی نیز بستری شدند و در این مدت هیچ مورد فوتی با گاز گرفتگی گزارش نشده است.

گاز مونوکسید کربن گازی سمی بوده که بو و طعم ندارد و رعایت نکات ایمنی، مهم‌ترین راه پیشگیری از مسمومیت افراد با گاز گرفتگی است.

آمار مصدومان مسمومیت ناشی از گاز مونوکسید کربن در سال گذشته ۳۰۱ نفر در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شده است.

از مجموع ۴۵ پایگاه امدادی کهگیلویه و بویراحمد، ۴۳ مورد زمینی و ۲ پایگاه نیز هوایی هستند و به صورت ۲۴ ساعته خدمات امدادی ارائه می‌کنند.

استفاده از وسایل گرمایشی می‌تواند خواب آرام را به خواب ابدی گره بزند، از سوی دیگر رعایت چند نکته کوچک می‌تواند هموطنان را از کمین قاتل خاموش نجات دهد فقط کافیست هشدارها را جدی بگیرند پیش از اینکه قربانی شوند.

مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در فصل سرما و پدیده گازگرفتگی همواره در آغاز فصل سرما بیشتر است.

تکرار این حوادث ناگوار ریشه در ضعف فرهنگ ایمنی در استفاده از گاز و نصب وسایل گرمایشی دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 511448 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟