به گزارش رکنا،  سرهنگ علیرضا رضایی با بیان اینکه ارتقاء امنیت مسافران از اولویت‌های اول پلیس است، اظهار داشت: همکاری‌های متقابل مردم با پلیس به منظور ارتقاء نظم و امنیت در تحقق اولویت‌های مأموریتی پلیس نقش تأثیرگذاری دارد.

وی از خواب ابدی 11 نفر طی شش روز گذشته در جاده‌های خراسان‌جنوبی خبر داد و تبیین کرد: بیشترین آمار متوفیان طی شش روز گذشته در محور نهبندان بوده است که مهم‌ترین دلیل این تصادفات نیز سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ و خوا‌ب‌آلوگی بوده است.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه طی دو روز آینده بار ترافیکی در مسیر برگشت زائران اربعین حسینی وجود دارد، بیان داشت: پلیس راه در این زمینه با آمادگی کامل و استقرار گشت‌های محسوس و نامحسوس در محور‌های مواصلاتی استان به دنبال ایمن‌سازی و کاهش ترافیک است.

رضایی مطرح کرد: طرح اربعین یکی از مهم‌ترین طرح‌ها در طول سال است و پلیس راه استان هماهنگی‌های لازم را در این خصوص با دستگاه‌های مرتبط برای امنیت زائران انجام داده است.

وی خستگی و خواب‌آلودگی را عامل اصلی تصادفات رانندگی ذکر کرد و گفت: زائران هنگام بازگشت از کربلا به دلیل خستگی نیاز بیشتری به استراحت دارند لذا مهم‌ترین توصیه‌ای که به زوار داریم این است که از رانندگی در این وضعیت خودداری کنند.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی اضافه کرد: در مواقع خستگی مغز زودتر از چشم می‌خوابد و خستگی باعث می‌شود تا تشخیص موقعیت و تصمیم‌گیری مناسب انجام نشود و در نتیجه حوادث ناگواری به وجود می‌آید که این مهم می‌طلبد رانندگان حتما قبل از حرکت در جاده‌ها استراحت کافی داشته باشند.

رضایی با بیان اینکه تخلفات حادثه‌ساز رانندگی موجب تألم خاطر پلیس می‌شود، عنوان کرد: با رانندگان متخلف برابر قانون رفتار خواهد شد و همچنین رانندگان در مسیر‌های پرحجم و پرتردد با داشتن صبر و حوصله، پرهیز از عجله و شتاب، و توجه به هشدار‌های پلیس رانندگی کنند تا شاهد حوادث دلخراش در این ایام نباشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 511108 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟