پلمب 5 شهربازی در سنندج

به گزارش رکنا ، مدیرکل استاندارد استان کردستان گفت: مکان بازی روباز و سرپوشیده توسط کارشناسان اداره استاندارد بازرسی شده است و ۵ شهر بازی در سنندج پلمب شدند.

ژیلا یزدانی در نشست خبری با خبرنگاران کردستان که به مناسبت هفته استاندارد برگزار شد، اظهار داشت: در شش ماهه اول سال جاری ۲۸۶ تجهیز بازی در ۲۴۹ مهد کودک، مکان بازی روباز و سرپوشیده توسط کارشناسان اداره استاندارد بازرسی شده است و ۵ شهر بازی در سنندج پلمب شدند.

یزدانی در خصوص بازرسی‌های به عمل آمده از شهربازی‌ها و مکان‌های بازی کودکان ادامه داد: در همین بازه زمانی ۱۹۴ بازرسی از شهر بازی ها، ۷۳۲ بازرسی از تجهیزات بازی، ۳۰ بازرسی از مهد کودک‌ها و ۳۷ بازرسی از مهد کودک‌ها توسط کارشناسان اداره استاندارد کردستان انجام شده است.

او به الزامی بودن استاندار آسانسور اشاره کرد و افزود: در شهر‌های سنندج و سقز در گواهی پایان کار به ساختمان‌های که آسانسور آن استاندار‌های لازم را دریافت نکرده است، گواهی پایان کار صادر نمی‌شود و شرکت‌های بیمه متعهد شده اند خسارات ناشی از آسانسور‌های های فاقد استاندارد را پرداخت نکنند.

مدیرکل استاندارد استان کردستان با اشاره به بازرسی‌ها در حوزه آسانسور گفت: در راستای اجرای استاندارد ملی آسانسور‌های برقی در شش ماهه اول امسال ۱۳۳ ایمنی آسانسور توسط ادره کل استاندار کردستان صادر شده است و تعداد ۳۱ گواهینامه ادواری توسط شرکت‌های بازرسی صادر شده است.

این مقام مسئول در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه بازرسی سطح بازار گفت: در شش ماهه اول امسال ۲ هزارو ۹۶۲ بارزرسی از مراکز سطح عرضه و ۱۰۲ نمونه برداری از کالا‌ها در مراکز عرضه انجام شده است که این منجر به کشف ۵۶ جعل علامت استاندارد و توقیف ۷۷ قلم کالا شد.

یزدانی با اعلام نظارت دقیق بر منصوعات طلا توسط معاونت ارزیابی و انطباق اداره استاندار خاطر نشان کرد: در ۵۵ گشت مشترک ۳۰۹ مرکز صنفی بازرسی شده که منجر به کشف و قیچی نمودن ۲۵۱ گرم طلا فاقد کد استاندارد شده است.

او خاطر نشان کرد: ایران ۴۵ استاندارد بین‌المللی را تدوین کرده و ۵۰ مورد استاندارد بین‌المللی دیگر نیز در حال بررسی است و برای اولین بار یک استاندارد بین المللی در حوزه تراکتور توسط اداره استاندار کردستان پیشنهاد شده و در حال بررسی است.

معاون ارزیابی و انطباق اداره‌کل استاندارد کردستان هم در این نشست اظهار داشت: ۵۲ جایگاه سی‌ان‌جی در استان داریم که از این تعداد ۳۲ جایگاه در ۶ ماهه امسال مورد بازرسی قرار گرفتند.

شهناز حسن‌زاده با اشاره به اینکه اعتبار تاییدیه ایمنی این جایگاه‌ها یک ساله است، افزود: تاریخ اعتبار یک ساله ۲۰ جایگاه در استان هنوز به اتمام نرسیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 510241 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟