به گزارش رکنا، این مردان در سنین بین ۲۴ تا ۵۹ سالگی طی یک دوره ۱۸ ماهه در لندن، منچستر، استاک‌پورت، سنت هلنز، وارینگتون، بولتون، دوزبری و لیدز به اتهام قاچاق مواد مخدر از طریق بنادر انگلیس دستگیر شده‌اند.

مقامات معتقدند که این افراد به شاخه انگلیسی گروهی تعلق دارند که از شرکت‌های هلندی و انگلیسی برای وارد کردن هروئین، کوکائین و کانابیس با مخفی کردن آن‌ها در بارهای سبزیجات و آبمیوه استفاده می‌کند.

وسعت کامل عملیات قاچاق مواد مخدر در سپتامبر سال ۲۰۱۸ میلادی، هنگام کشف سه محموله مشخص شد. این محموله‌ها حاوی ۳۵۱ کیلوگرم کوکائین، ۹۲ کیلوگرم هروئین، ۲۵۰ کیلو گرم کانابیس و ۱۸۵۰ کیلوگرم حشیش بوده است.

ارزش خیابانی این محموله‌های مواد مخدر ۳۸ میلیون پوند برآورد شده است.

کارشناسان سازمان ملی جرم و جنایت انگلیس بر این باورند که واردات مواد مخدر بیشتری را به ارزش میلیاردها پوند مختل کرده‌اند.

چهار مرد و دو زن از هلند نیز در آوریل ۲۰۱۹ میلادی توسط پلیس ملی هلند دستگیر شدند و منتظر استرداد به انگلیس هستند.

استعلام‌های بعدی باعث شد افسران پلیس به این باور برسند که این گروه بین فوریه ۲۰۱۷ و اکتبر ۲۰۱۸ میلادی در چندین نوبت مواد مخدر وارد کشور کرده‌اند.

پلیس انگلیس مشکوک است که این افراد در یک عملیات در مقیاس صنعتی، بزرگ‌ترین عملیات کشف نشده در انگلستان، با وارد کردن انواع مواد مخدر کشنده که در گروه‌های جنایی در سراسر این کشور توزیع شده‌، دست داشته‌اند.

این باند قاچاق مواد مخدر با همکاری چندین سازمان و پلیس کشورهای مختلف شناسایی شده است.

بنابر گزارش اسکای نیوز، این تحقیقات هم‌چنین با یک عملیات پیشین مرتبط شناخته شده است که در آن ۱۳ نفر پس از توقیف بیش از ۱۰۰ کیلوگرم هروئین در سال ۲۰۱۵ میلادی، در مجموع به ۱۷۶ سال حبس محکوم شدند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 509001 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟