به گزارش رکنا، وقوع تصادفات جاده‌ای در نقاط حادثه‌خیز کهگیلویه و بویراحمد حکایت تلخی است که تمامی ندارد و گویا گوش مسؤولان بدهکار وضعیت نا مناسب جاده‌ها نیست.

باز هم تصادف، باز هم قربانی، باز یتیم شدن چند نفر و داغی که بر دل مادران می‌نشیند، این‌ها حکایت‌های تلخی است از محورهای ارتباطی در این استان.

وضعیت راه‌های استان اصلا مناسب نیست و این را می‌توان از آمار کشته‌های جاده‌ای به خوبی فهمید اما گوش هیچ مسؤولی گویا بدهکار مطالبات دیرینه مردم این دیار نبوده و نیست و این غفلت مسؤولان است که روزانه و هفتگی خانواده‌هایی را در پرپر شدن عزیزشان داغدار و عده‌ای را معلول می‌کند.

کمربندی یاسوج، محور یاسوج به اصفهان و بابامیدان،جاده سادات، محور سوق به دهدشت و محور دهدشت به چرام کانون وقوع تصادفات و نقاط پرحادثه در استان است که مرتب تیتر رسانه‌ها می‌شوند.

محور ارتباطی دهدشت به چرام تنها 15 کیلومتر طول دارد اگر هر سال کمتر از یک کیلومتر تعریض و بهسازی می‌شد وضعیت این جاده چنین نابسامان نبود.

در کمتر از 10 روز چهار جوان در این جاده تسلیم مرگ شدند و هیچ شعار و گفتاری تسلای دل خانواده‌هایی که به سوگ نشستند نخواهد شد.

تصادف شب گذشته در جاده چرام به دهدشت که بر اثر برخورد دو دستگاه خودروی پژو و سمند به وقوع پیوست سه نفر را به کام مرگ فرستاد و سه مصدوم در پی داشت که به گفته رئیس پلیس راه استان ضعف در علائم هشدار دهنده و کم عرض بودن راه 50 درصد عامل وقوع این تصادف بوده است.

در این جاده هفته گذشته نیز یک موتور سوار بر اثر برخورد با خودروی پراید جان باخت.

جاده دهدشت به سوق که به علت وقوع تصادفات بی‌شمار به جاده خون شهرت یافته از دیگر محورهای نا مناسب است که کابوس مرگ در آن می‌تازد.این جاده به طول 9 کیلومتر مدت 11 سالی می‌شود زخمی شده و در حال بهسازی و تعریض است.

هر چند علت وقوع هر تصادفی باید کارشناسی بررسی شود و نمی‌توان جاده را عامل اصلی در بروز حادثه دانست اما رفع نواقص جاده‌ای و تقویت زیرساخت‌ها اهمیت ویژه دارد و این‌هاست که می‌تواند بروز حوادث و تلفات جاده‌ای را کاهش دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 508123 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟