به گزارش رکنا، سید محمود میرفیضی، فرمانده انتظامی مازندران در سخنان پیش از خطبه امروز نماز جمعه ساری به 11 تا 17 مهرماه هفته نیروی انتظامی اشاره و برقراری امنیت را از مهم ترین رسالت ناجا عنوان کرد و اظهار داشت: رعایت قانون وظیفه همگانی است و پلیس با قانون شکنان با جدیت برخورد می کند.

وی افزود: پلیس در گام دوم انقلاب از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و آنچه را که مقام معظم رهبری ترسیم کرده است پیروی می کند.

فرمانده انتظامی مازندران با اعلام اینکه نیروی انتظامی 12 هزار شهید در حوزه برقراری امنیت از اول انقلاب تاکنون داشته است که سهم استان مازندران 612 شهید و 1200 جانباز بوده است.

وی " پلیس هوشمند،امین مردم " را شعار هفته نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: در حوزه هوشمند سازی پلیس با بکارگیری از فناوری های نوین اقدامات خوبی انجام داده است.

میرفیضی با بیان اینکه اگر دشمن امنیت مردم را به خطر بیندازد نیروی انتظامی پاسخ سختی به آنها خواهد داد،تصریح کرد: وحدت مردم،حکومت و دولت به راحتی توطئه های دشمنان را خنثی می کند.

وی تاکید کرد: دشمن بداند اگر به ناموس و امنیت ما خدشه ای وارد کند سیلی محکمی را از نیروی انتظامی خواهد خورد.

میرفیضی با بیان اینکه نیروی انتظامی مازندران در " هوشمند سازی پلیس" در موارد مختلف پایلوت کشوری است پلیس هوشمند گشتی ها ،پلیس ردیاب خودروها را از جمله موارد پایلوت استان نام برد.

وی با بیان اینکه پلیس مردم را در برقراری و ایجاد امنیت سهیم می داند ،تصریح کرد:تفاهم با مردم و نفوذکلام از رویکردهای پلیس است.

میرفیضی با اشاره به کشف جرائم در 6 ماهه سالجاری گفت: بیش از 2 تن و 200 کیلوگرم مواد مخدر در این بازه زمانی کشف شد که این میزان کشفیات نسبت به مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش داشته است.

وی با اعلام اینکه 720 تن انواع چوب با ارزش ریالی یک میلیارد و 400 میلیون تومان از قاچاقچیان چوب کشف شده است ،افزود: این میزان کشفیات نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی مازندران از رفع تصرف 135 هزار متر مربع اراضی استان خبر داد و گفت: ارزش ریالی آن بیش از 31 میلیارد تومان بوده است.

میرفیضی با اعلام اینکه یکهزار و 25 نفر در ارتباط با قاچاق کالا دستگیر شده اند ارزش کالای جمع آوری شده را 35 میلیارد تومان برشمرد و تصریح کرد: این میزان نسبت به مشابه سال گذشته 72 درصد افزایش داشته است.

وی از کشف 6 فقره اختلاس در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 3 فقره اصلی بوده که بیش از 4.5 میلیارد تومان تصرف در بیت المال بوده است.

میرفیضی شمار مصدومین 6 ماهه سالجاری را 5 هزار و 696 نفر اعلام کرد وادامه داد: 377 نفر نیز فوتی از تصادفات بوده اند که نسبت به مشابه سال گذشته 1 درصد کاهش داشته ایم.

وی با اشاره به افزایش جرائم در فضای مجازی شمار کشفیات در این بخش را یکهزار و 706 مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد 75 درصد مربوط به برداشت های غیر مجاز بوده است.

میرفیضی کلاهبرداری رایانه ای و نشر اکاذیب را 8 درصد اعلام کرد که 82 درصد جرائم کشف شده است ،افزود:259 نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

وی گفت: در همین بازه زمانی یک میلیون و 208 نفر با پلیس 118 تماس گرفتند که 417 هزار مورد منجر به عملیات شد.

میرفیضی ادامه داد: بیش از 14 هزار نفر به مراکز مشاوره ناجا مراجعه کردند که از این تعداد مراجعه بیش از 82 درصد منجر به صلح شده است.

وی از کشف یک میلیارد و 300 میلیون تومان احتکار در خبر داد و گفت:نزاع و درگیری نیز نسبت به مشابه سال گذشته 14 درصد و درگیری دست جمعی نیز 40 درصد کاهش داشته ایم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 507769 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟