به گزارش رکنا، حمله به اداره پلیس در پاریس رویدادی بی سابقه بود که در یکی از امنیتی ترین مکان های فرانسه رخ داد.

حدود ساعت 13 روز پنجشنبه , یکی از کارکنان بخش رایانه اداره اطلاعات پلیس پاریس, چهار نفر را با استفاده از سلاح سرد در محل کار خود کشت. همسر این مرد بازداشت شده است.

سه تن از کشته شدگان پلیس و یکی از آنها مامور اجرایی بود. یکی دیگر از کارمندان هم زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

عامل این حمله مردی 45 ساله بود که به عنوان کارشناس رایانه در اداره پلیس مشغول به کار بود.

کریستوف کاستانر وزیر کشور فرانسه در این باره گفت این فرد در اداره پلیس شناخته شده بود. وی با چند نفر دیگر در بخش انفورماتیک همکاری می کرد و هرگز مشکل رفتاری نداشت. وی هیچ گاه هیچ نشانه هشدار دهنده ای از خود بروز نداد. اما صبح امروز مرتکب این اقدام مرگبار شد.

قربانیان این مرد سه مرد و یک زن بودند که وی با آنها در دفتر کار و سپس راه پله مواجه شد. این مرد پس از آنکه به مرکز ساختمان رسید توسط پلیس دیگری از پا درآمد.

پس از این حادثه منطقه ای که اداره پلیس در آن واقع شده است به طور کامل مسدود شد. انگیزه این مرد از این حمله در تحقیقات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رمی ایتز دادستان پاریس در این باره گفت ما به همراه همکارانمان در دادستانی ضد تروریست در حال ارزیابی اوضاع هستیم و به طور کامل با یکدیگر ارتباط داریم.

دو ساعت پس از این حمله , پلیس عملیات گسترده ای را در ولدوآز محل سکونت عامل حمله آغاز کرد. میکائیل اش در این منطقه در 35 کیلومتری پاریس ساکن بود. در بدو ورود به خانه اش برادرش مورد بازجویی قرار گرفت. اش از سال 2003 در اداره اطلاعات پلیس پاریس مشغول به کار بود.

کریستوف کرپن از اتحادیه نیروهای پلیس فرانسه می گوید اش مردی بود که توجه چندانی به خود جلب نمی کرد.

اش در فهرست افراد خطرناک اداره اطلاعات ثبت نشده بود. وی در سال 2014 ازدواج کرده بود و همسرش هم اکنون در بازداشت به سر می برد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 507710 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟