به گزارش رکنا، سردار علی آزادی اظهار داشت: در این مدت یک هزار و ۱۹۳ نفر در استان در ارتباط با کالای قاچاق دستگیر شدند.انهدام ۴۴ باند قاچاق کالا در کردستان

وی با اشاره به توقیف ۶۴۰ دستگاه خودرو افزود: ۹۸۳ میلیارد و ۴۱ میلیون و ۱۶۸ هزار ریال ارزش کالاهای قاچاق کشف شده طی ۶ ماهه اول امسال بود که نسبت به مدت مشابه سال قبال ۲۳ درصد از نظر ارزش افزایش یافته است.

سردار آزادی با بیان اینکه در مجموع یک هزار و ۴۶۰ پرونده در حوزه قاچاق تشکیل شده است، اضافه کرد: در این مدت ۱۱۷ پرونده بالای یک میلیارد ریال و ۳۷ پرونده بالای پنج میلیارد ریال در رابطه با قاچاق در محاکم قضایی استان تشکیل شده است.

وی یادآور شد: در این مدت ۴۷۱ هزار و ۵۶۰ لیتر فرآورده‌های نفتی کشف شده که در مقایسه با مدت مشابقه سال گذشته ۱۲۳ درصد افزایش یافته است ضمن اینکه میزان کشفیات سیگار در این مدت ۲۳ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۷۴۰ نخ بوده که ۱۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سردار آزادی تاکید کرد: کشف ۲ هزار و ۵۲۵ دستگاه لوازم خانگی با ۱۴۳ درصد افزایش و کشف چهار هزار و ۱۲۲ دستگاه لوازم صوتی و تصویری با ۳۶۶ درصد افزایش از دیگر آمار کشفیات کالای قاچاق در نیمه نخست امسال است.

فرمانده انتظامی کردستان گفت: دارو با چهار میلیون و ۲۴۳ هزار قلم و ۳۳ درصد افزایش، پارچه با ۱۳۷ هزار و ۶۴۹ متر و ۳۲۷ درصد افزایش و گوشی تلفن همراه با یک هزار و ۶۰۵ دستگاه و ۱۸۷ درصد افزایش از دیگر آمار کشفیات کالای قاجاق در کردستان است.

سردار آزادی یادآور شد: چای با ۶ هزار و ۸۸۹ کیلوگرم، برنج با ۱۸ هزار و ۸۸۰ کیلوگرم و لوازم آرایشی و بهداشتی با ۳۱۴ هزار و ۸۴۶ قلم از جمله کالاهایی بود که میزان کشفیات در این مدت در مقایسه با مدت م شابه سال قبل با کاهش مواجه بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 506130 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟