به گزارش رکنا و به نقل از دهلی نو گزارشی را از حج ۲۰۱۹ هند منتشر کرده که در آن از این موضوع یاد شده است که طی این سفر ۸ فرزند در خاک عربستان متولد شده‌ و‌ ۱۶۲ نفر نیز در این سرزمین جان خود را از دست داده‌اند.

در میان ۱۶۲ زائری که به خانه خدا رفتند و جان خود را از دست دادند، ۱۳۰ مسافر از طریق کمیته حج اعزام شده و ۳۲ مسافر دیگر نیز از طریق تورهای زیارتی به عربستان رفته بودند.

بیش از ۲۰۰ هزار زائر برای انجام فریضه حج از هند به عربستان سفر کرده بودند که از میان آنها ۱۳۹ هزار و ۹۸۷ نفر از طریق کمیته حج هندوستان اعزام شدند، این در حالی است که ۶۰ هزار نفر از زائران از طریق تورهای زیارتی به عربستان سفر کرده بودند.

۲۰۰ هزار زائر با ۵۰۷ پرواز از ۲۱ نقطه مرزی در هندوستان به عربستان اعزام شدند. ۱۱۶ نفر از زائران هندوستان،‌ کودک بوده و بانوانی که بدون همراه و خانواده به این سفر رفته بودند نیز ۲ هزار و ۳۴۰ نفر بودند.

۱۶ درمانگاه و ۳ بیمارستان از سوی دولت و کمیته حج هند در طول مدت زمان برگزاری این مراسم در عربستان مشغول به فعالیت بودند. همچنین ۶۲ مأمور، ۲۰۳ معاون،‌ ۱۶۸ پزشک و ۱۸۱ کادر پزشکی از هندوستان به عربستان رفته بودند تا به زائران خدمات‌رسانی کنند.

۷۴ هزار نفر از مسافران برای مسافرت‌های داخلی در هندوستان در طول برگزاری مراسم حج از مترو استفاده کردند. ۶۶ هزار نفر از مسافران نیز با اتوبوس اقدام به سفرهای داخل شهر کردند تا کارهای مربوط به حج را انجام دهند.

۶۳ هزار و ۹۳۶ نفر از زائران هندوستانی اقدام به قربانی کردن گوسفند کردند که این کار از طریق کمیته حج این کشور صورت گرفت و باقی حجاج نیز بنا به وسع خود در این راستا اقدام کردند.

دولت هند برای نظارت بر سلامت مسافران این کشور در موسم حج، معادل مبلغ ۴ میلیون روپیه دارو به عربستان ارسال کرد و در طول برگزاری ایام حج، ۱۷ آمبولانس به صورت شبانه‌روزی فعالیت کردند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 505535 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟