به گزارش رکنا، علی اکبر مختاری اظهار داشت: تعداد دو انبار کود شیمیایی با با موجودی قابل توجه در اشتهارد کشف شده که با کشفیات گذشته در این حوزه از اوایل سالجاری تاکنون نزدیک به ۴۸۵ تن کود شیمیایی میزان کودهای ضبط شده است.

وی با اشاره به اینکه این کودهای شیمیایی در دو بخش است،افزود: بخشی از این کودهای شیمیایی باید با قیمت مناسب به کشاورزان می‌رسید که تحت برندهای دیگر از شبکه خارج شده و خریداری شده بود و خریداران قصد فروش آن را داشتند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان البرز با بیان اینکه این افراد در بخش دیگر کودهای خارجی و قاچاق را می‌فروختند،بیان کرد: در مورد دیگر کودهایی توسط برخی افراد که تولید کننده هم نبودند تولید شده که مواد تشکیل دهنده آن مورد تایید جهاد کشاورزی نیست و این ترکیب آسیب به خاک ، محیط زیست ، درخت،کشاورز و محصول نهایی را به همراه داشته است.

مختاری با بیان اینکه هیچکدام از کودهای شیمیایی کشف شده در واحدهای صنعتی این حوزه نبوده است،تصریح کرد: این اشخاص یک سوله را در اختیار داشتند که کار آنها خارج کردن کود از شبکه بود و کودهای خریداری شده را با کودهای متفرقه نامرغوب در گونی‌های مجزا مخلوط و سپس می فروختند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 504508 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟