به گزارش رکنا، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چناران از کشف و معدوم سازی بیش از ۱۶ تن مواد غذایی غیر قابل مصرف از ابتدای سال در این شهرستان خبر داد.

 احمدرضا رجب پور با اشاره به اهمیت سلامت مواد غذایی گفت: رکن استقلال اقتصادی، خودکفایی در تأمین مواد غذایی سالم است و کشوری که بتواند مواد غذایی مورد نیازش را به تنهایی و بدون وابستگی و در سلامت کامل تأمین کند، قادر است خود را از زیر فشارها برهاند و در برابر مشکلات و مشقات ایستادگی کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چناران با اشاره به اینکه شهرک صنعتی چناران با مساحت ۶۰۵ هکتار یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی شرق کشور محسوب می‌شود، افزود: هم اکنون تعداد ۹۲ واحد صنعتی غذایی و آرایشی در شهرک صنعتی چناران فعال بوده که ۸۸ مورد آن واحد غذایی فعال است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری 194 مورد بازدید توسط کارشناسان نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی صورت گرفته که 14 مورد اخطار و تذکر و دو مورد معرفی به کمیسیون ماده ۱۱ صادر شده است.

رجب پور گفت: از ابتدای سال جاری تعداد 101مورد نمونه برداری توسط کارشناسان نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی انجام شده و 16 هزار و 170 کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف کشف و معدوم شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چناران افزود: از ابتدای سال 98تعداد 155 مورد مجوز صادرات و111 مورد پروانه ساخت صادر و تمدید شده است وسه واحد صنایع غذایی مستقر در چناران (خمیر مایه رضوی، بهار رز چناران، احیانان ایرانیان) به عنوان واحدهای نمونه صنایع غذایی استان معرفی شده اند.

وی خاطر نشان کرد: در سال رونق تولید علاوه بر حمایت از صنایع غذایی فعال شهرستان، تمام تلاش خود را جهت حفظ سلامت مواد غذایی تولید شده و رعایت استانداردهای بهداشتی به کار بسته است تا هم چرخ اقتصاد به حرکت درآید و هم سلامت مردم تضمین شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 503612 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟