۲۹۸ هکتار از مناطق حفاظت شده استان کرمانشاه در آتش سوخت

به گزارش گروه حوادث رکنا، فردین الفتی از ابتدای امسال تا کنون برخی از نقاط حفاظت شده استان کرمانشاه طعمه آتش‌سوزی شده‌اند اظهار داشت: در سال گذشته 6مورد آتش‎سوزی اتفاق افتاد که مساحتی بالغ بر 298هکتار در آتش سوخت.

وی با اشاره به اینکه امسال یازده مورد آتش سوزی به وقوع پیوست و 185مورد جنگل و مراتع مورد حریق قرار گرفته است خاطرنشان کرد: آتش‌سوزی در جنگل و مراتع بیستون، قلاجه، ورمنجه و "بوزین و مرخیل" پاوه اتفاق افتاده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه با بیان اینکه منطقه حفاظت شده قلاجه به دلیل وضعیت طبیعی و زیستی و پوشش گیاهی مناسب یکی از زیستگاه‌های مهم حیات وحش است عنوان کرد: آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع به علت‌ مختلف رخ داده که یکی از علت‌‌ها در آتش‌سوزی‌ها بی احتیاطی گردشگران در عدم خاموش نمودن آتش و یا بر افروختن آتش در پوششهای جنگلی و مراتع انبوه است.

الفتی با اعلام اینکه عامل انسانی علت بیشترین موارد آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع است که بر اثر بی‌احتیاطی و عدم توجه گردشگران ایجاد می‌شود خاطرنشان کرد: عوامل طبیعی به ندرت عامل ایجاد آتش در پوشش‌های گیاهی می‌شوند.

وی با بیان اینکه گرمای تابستان ممکن است تابش شدید نور خورشید به شیء خارجی نظیر تکه‌های شیشه در طبیعت منجر به اشتعال پوشش گیاهیِ اطراف آن و گسترش آتش‌سوزی شود عنوان کرد: خاک زنده در اثر آتش‌سوزی بی‌جان می‌شود و املاح و مواد غذایی خود را از دست می‌دبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 500532 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟