کشف ۱۴ قبضه اسلحه در ایلام / شکارچیان به دام افتادند

به گزارش رکنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام از کشف ۱۴ قبضه اسلحه از شکارچیان توسط محیط زیست ایلام طی سال جاری خبر داد.

 سید اسدالله هاشمی با هدف افزایش سطح همکاری‌های مشترک در زمینه‌های محیط زیستی باحضور در ستاد فرماندهی مرزبانی استان ایلام با سرهنگ کیاست سپهری فرمانده مرزبانی استان دیدار کرد.

در این دیدار سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام با اعلام اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد ۱۴ قبضه اسلحه توسط یگان حفاظت محیط زیست استان کشف شده است، به نقش محیط بانان منطقه حفاظت شده کولگ در همکاری با مرزبانان این منطقه اشاره کرد.

وی افزود: نظر به اینکه مناطق حفاظت شده کولگ و شکار و تیراندازی ممنوع بینا، بیجار و چکر زیستگاه حیات وحش گونه های حائز اهمیتی همچون کل، بز، قوچ و میش در نوار مرزی استان و کشور عراق واقع شده، لذا برای بهبود وضعیت حفاظت از این مناطق و جلوگیری از تخلفات شکار و صید، نیازمندهمکاری مشترک و برنامه‌ریزی منظم فی‌مابین یگان حفاظت محیط زیست استان و نیروهای مرزبانی می باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام ضمن تقدیر از همکاری همه جانبه نیروی انتظامی در راستای برخورد با تخلفات زیست محیطی و حفاظت از انفال الهی، بخش اعظمی از موفقیت‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان را مرهون همکاری دستگاه قضایی، نیروهای انتظامی و مرزبان استان دانست.

در ادامه این دیدار، فرمانده مرزبانی استان ایلام نیز اظهار داشت: گسترش همکاریها و افزایش تعاملات با اداره کل حفاظت محیط زیست استان، از اولویتهای مرزبانی است.

سرهنگ کیاست سپهری، حفاظت از گونه های حیات وحش و جلوگیری از هرگونه دست اندازی به محیط زیست را مهم ارزیابی کرد و افزود: همواره در راستای حفاظت از محیط زیست استان تلاش کرده و خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست، مهم‌ترین برنامه‌ای است که انسان امروزی باید مد نظر داشته باشد تا بتواند امانتی را که در اختیارش گذاشته شده است سالم به آیندگان تحویل دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 499725 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟