به گزارش رکنا ، لطیف جواهردشتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل گفت: ۲ متخلف حیات وحش که بار‌ها اقدام به تور گستری و زنده گیری پرنده سهره در مناطق شهرستان سیاهکل کردند، توسط محیط بانان پاسگاه آغوزی سیاهکل دستگیر و پس از بازجویی و تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

او افزود: با تلاش و پیگیری محیط بانان زحمتکش و همیشه در عرصه یگان حفاظت شهرستان سیاهکل، ۲ متخلف حیات وحش که اقدام به تورگستری و زنده گیری پرنده سهره در یکی از زیستگاه‌های حیات وحش شهرستان سیاهکل می‌کردند، دستگیر شدند.

رئیس محیط زیست سیاهکل اظهار داشت: این متخلفان در حالی که ادوات صید خود که اعم از تور، قفس‌های زنده گیری و تعداد ۸ قطعه پرنده سهره بود را به همراه داشتند، در حین ارتکاب جرم با یک عملیات کمین توسط نیرو‌های یگان حفاظت دستگیر شدند.

جواهر داشتی بیان کرد: زیبایی رنگ و نغمه‌های خوش این پرنده باعث شده تا از این دست متخلفان، با دام گستری در مناطق مختلف، اقدام به صید و فروش این پرندگان کنند.

او با بیان اینکه از متخلفان یاد شده مجموعا تعداد ۷ قطعه پرنده زنده و یک قطعه تلف شده کشف شد، گفت: این پرندگان با هماهنگی اداره نظارت بر حیات وحش استان رهاسازی و به دامان طبیعت بازگردانده شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل تصریح کرد: همچنین ادوات صید که شامل تور‌ها و تعداد زیادی قفس و ۲ قطعه پرنده اصلی که به عنوان طعمه استفاده می‌شد، ضبط شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 499089 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟