مرگ ۱۳۰۰ ایرانی در مسافرت‌های تابستانی امسال

به گزارش رکنا، چه می‌شود که باید تنها در دوماه 1300هم‌وطن را در تصادفات رانندگی تابستانی از دست بدهیم. وقتی اعلام می‌شود که چهار علت، سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، بی‌توجهی به جلو و خواب‌آلودگی باعث بروز 82درصد تصادف‌هاست، قطعا آداب سفر رفتن را بلد نیستیم.

مگر غیر از این است که سفر می‌رویم تا حال و هوای دل و روحمان عوض شود و خستگی از تنمان برود، پس سرعت غیرمجاز چه می‌گوید، خواب‌آلودگی چه جایگاهی در این سفر دارد، هزاران بار گفته‌اند و گفته‌ایم، همه هم شنیده‌ایم که درصورت خواب‌آلودگی حتی اگر نزدیک شهرها بودید، به هیچ عنوان رانندگی نکنید و حداقل یک چرت کوتاه بزنید.

به گفته سرهنگ ایوب شرافتی، جانشین پلیس راه کشور در دو ماه اول تابستان، حدود1300مسافر در جاده‌های کشور بر اثر تصادف جان باخته‌اند. البته این آمار کشته‌شدگان در صحنه تصادف است و اگر آمار مرگ مصدومان این سوانح در بیمارستان‌ها نیز به آن اضافه شود 30تا 40درصد باید به این آمار اضافه کرد.

البته اگر در آخرین ماه تابستان قصد مسافرت دارید توجه داشته باشید که آمار تصادفات مرگ‌بار شهریور هر ساله بیشتر از تیر و مرداد است و سال گذشته 1400نفر فقط در شهریور ماه جان باختند. پس لطفا با احتیاط رانندگی کنید چرا که شما مسئول جان اطرافیانتان هستید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 499008 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟