به گزارش رکنا، در بازدید سرزده رئیس حوزه قضائی شهرستان فاریاب از چند واحد صنفی لوازم و فروش سموم کشاورزی و در راستای حفظ حقوق عامه مردم، سه مرکز غیرمجاز عرضه سم، بذر و لوازم کشاورزی پلمب گردید.

علیرضا سالاری رئیس حوزه قضائی شهرستان فاریاب از کشف و توقیف بیش از نیم تن سم، بذر و کود شیمیایی تاریخ گذشته و غیر استاندارد از خاطیان خبر داد.

وی همچنین با اشاره به پلمب سه مرکز غیرمجاز فروش و عرضه سم، بذر و لوازم کشاورزی در فاریاب گفت: پذیرفتنی نیست یک واحد صنفی با این درجه اهمیت به مدت زیادی بدون مجوز فعالیت کند.

سالاری با بیان اینکه طبق قانون واحدهای صنفی عرضه سموم کشاورزی باید دارای کارشناس فنی مربوطه باشند، بیان کرد: متاسفانه هیچ کدام از این سه مرکز کارشناس فنی نداشتند.

وی اذعان کرد: در این بازدید بالغ بر نیم تن سم تاریخ مصرف گذشته وغیر استاندارد و سایر لوازم کشاورزی از جمله بذر و کود شیمیایی کشف و با دستور قضائی تحویل سازمان جهاد کشاورزی شد.

رئیس دادگاه شهرستان فاریاب عنوان کرد: در این رابطه و به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی برای هر سه مرکز فروش غیرمجاز سموم و لوازم کشاورزی در فاریاب تشکیل پرونده شده است.

وی هشدار داد: با توجه به اهمیت موضوع و ارتباط مستقیم فعالیت این فروشگاه‌ها بر سلامت مردم، مسئولان جهاد کشاورزی باید نظارت‌های لازم را اعمال کنند.

سالاری افزود: ضرورت دارد کشاورزان نیز هنگام خرید بذر، سموم کشاورزی دقت لازم را به عمل آوردند و به توصیه‌های کارشناسان فنی و متخصص این حوزه توجه داشته باشند.

رئیس حوزه قضایی شهرستان فاریاب خاطرنشان کرد: در راستای حفظ حقوق عامه این بازدیدها به صورت سرزده ادامه خواهد داشت و با متخلفان به صورت قاطع و قانونی برخورد خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 497911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟