سرهنگ عبدالله حسنی صبح یک‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات فرماندهی انتظامی سمنان ضمن بیان اینکه ماموران انتظامی گرمسار با اقدامات گسترده و اشراف اطلاعاتی خود از فعالیت یک واحد تولیدی در خصوص استفاده از دستگاه تولید ارز دیجیتال در حوزه صنعت و کشاورزی مطلع شدند، ابراز داشت: با آگاهی از این موضوع رسیدگی به این پرونده در دستور کار قرار گرفت.

وی به بررسی ابعاد مختلف موضوع توسط ماموران انتظامی و دریافت مجوزهای قانونی خبر داد و افزود: پلیس در اقدامی غافلگیرانه از این شرکت که به ظاهر در زمینه پودرهای صنعتی فعالیت می‌کرد ۱۲۴ دستگاه ماینر قاچاق در حال استفاده کشف کرد که ارزش ریالی این دستگاه‌ها برابر نظر کارشناسان ۱۴ میلیارد ریال اعلام‌شده است.

توقیف ۹ راس گاو در میامی

فرمانده انتظامی استان سمنان از توقیف محموله قاچاق گاو در میامی خبر داد و ابراز داشت: ماموران انتظامی شهرستان یک دستگاه کامیونت را در طرح کنترل محورهای مواصلاتی متوقف و پس از بررسی مدارک و اسناد قانونی ۹ راس گاو قاچاق کشف کردند.

حسنی بابیان اینکه محموله به مقصد قوچان در حرکت بود، تصریح کرد: ارزش ریالی احشام کشف‌شده برابر نظر کارشناسان ۶۵۰ میلیون ریال اعلام‌شده است.

وی بابیان اینکه قاچاق احشام از جمله مواردی که به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است، افزود: از هم استانی‌ها تقاضا می‌شود در صورت مشاهده حتما مراتب را به دامپزشکی یا نیروی انتظامی اطلاع دهند.

شناسایی ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سرخه

فرمانده انتظامی استان سمنان از توقیف محموله سه‌میلیاردی کالای قاچاق در سرخه خبر داد و ابراز داشت: مأموران انتظامی شهرستان در ادامه برنامه‌های پیشگیرانه و کنترلی خود، یک دستگاه تریلی را در محور بین‌المللی تهران مشهد برای بررسی لازم متوقف کردند.

حسنی در ادامه تصریح کرد: پس از بررسی‌های اولیه و عدم ارائه هرگونه مدرک و یا سند قانونی، راننده میان‌سال دستگیر و از این تریلی مقدار قابل توجهی از انواع کالاهای قاچاق مانند ادکلن، قهوه، آدامس خارجی و مواد غذایی دیگر کشف و ضبط شد.

وی ارزش ریالی این محموله را برابر نظر کارشناسان سه میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این بار به مقصد استان خراسان رضوی در حرکت بود.

ارتقای امنیت شبکه برق در دستور کار

فرمانده انتظامی استان سمنان همچنین به دیدار خود با مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اشاره داشت و با ابراز اینکه امنیت زیربنای توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای است و همراهی و مشارکت سازمان و نهادها در این امر مهم ضرورت دارد و ابراز داشت: امروز نگهداری و حفظ این شبکه برای شهروندان امری بسیار مهم و از ضروریات گذران زندگی است.

حسنی در ادامه تصریح کرد: پلیس استان سمنان برای ارتقاء ضریب امنیتی شبکه‌های برقی در منطقه برنامه‌ها و طرح‌های متعددی دارد که با همکاری شرکت برق منطقه‌ای اجرایی خواهد شد.

وی بابیان اینکه موارد متعددی از سرقت سیم و کابل توسط معتادان گزارش‌شده است، افزود: با افزایش اقدامات امنیتی این موارد کاهش خواهند یافت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 497652 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟