مسدود شدن 54 چاه غیر مجاز در استان مرکزی

به گزراش رکنا، عزت‌اله آمره‌ای با اشاره به روند انسداد چاه‌های غیرمجاز کشاورزی در استان مرکزی اظهار داشت: برنامه امسال شرکت آب منطقه‌ای برای انسداد چاه‌های غیرمجاز کشاورزی در استان 280 مورد بود که از ابتدای سال تا کنون 54 چاه غیر مجاز کشاورزی در استان مسدود شده است.

وی افزود: سال گذشته در استان مرکزی 400 چاه غیرمجاز کشاورزی در استان مرکزی مسدود شد، متاسفانه بیشترین تعداد چاه‌های غیرمجاز در استان در دو شهرستان شازند و خنداب است.

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای استان مرکزی تصریح کرد: کنتورهای هوشمند، میزان برداشت آب از هرچاه را مطابق پروانه بهره‌برداری ودقیقا برابر میزان حجم برداشت سالیانه مندرج در پروانه مزبور تنظیم نموده و از برداشت اضافی جلوگیری و آب برداشتی از چاه‌ها را اندازه گیری می‌کند.

آمره‌ای عنوان کرد: امسال قرار است 250 کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی استان نصب شود که تاکنون 65 مورد از آن اجرا شده است.

وی بیان کرد: همچنین در راستای صرفه‌جویی از منابع آب و سفره‌های آب زیرزمینیریال قرار است براساس برنامه‌ریزی جدید، امسال به صورت کامل بر روی چاه‌های کشاورزی دو شهرستان ساوه و زرندیه کنتور حجمی هوشمند نصب شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 497402 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟