به گزارش رکنا، ناصر یوسفی روز شنبه اظهار داشت: این حادثه زمانی به وقوع پیوست که این دام‌های سنگین توسط چوپان برای چرا به منطقه عمومی روستای «اسلام‌آباد» واقع در بخش مرکزی سردشت برده شده بودند.

وی اضافه کرد: در این حادثه آسیبی به چوپان وارد نشد اما پنج راس از دام‌های وی تلف و با همکاری اهالی روستا دام‌ها از منطقه آلوده به مین خارج شدند.

وی با بیان اینکه این حادثه چهارمین مورد انفجار مین طی سال‌جاری در این شهرستان بوده است، افزود: سایر حوادث نیز در روستاهای همجوار «اسلام‌آباد» مانند «گرویس» و «سنجوه» بودند که در آنها نیز تعدادی از دام‌ها تلف شدند.

با گذشت سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی، همچنان انفجار مین و ادوات جنگی مربوط به این دوران در مناطق جنگی از جمله شهرستان سردشت قربانی می‌گیرد.

با وجود پاک‌سازی این بخش از شهرستان در سال‌های گذشته، شواهد نشان می‌دهد که هنوز مین‌هایی از دوران جنگ تحمیلی در منطقه جا مانده است و نیاز به بررسی و مین‌زدایی مجدد احساس می‌شود.

بر اساس آمارها وسعت مناطق آلوده به مین در سردشت حدود یکهزار و ۹۳۵ هکتار و میزان تلفات انسانی از سال ۱۳۹۲ شمسی تاکنون سه مجروح و یک نفر فوتی بوده است.

روستای اسلام‌آباد با جمعیت ۱۱۰۰ نفری در ۳۰ کیلومتری شهر سردشت و در جوار مرز با عراق قرار گرفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 497309 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟