به گزارش رکنا، محمدرضا میرنیا امروز در گنبدکاووس با اشاره به اینکه سال 1398 برای ما در بخشداری «کوهسارات» شهرستان مینودشت با اولویت رسیدگی به سیل‌زدگان و حادثه دیدگان در اثر رانش زمین آغاز و ادامه یافته است، اظهار کرد: تمام توان خود را از نخستین لحظات وقوع این اتفاقات تا به امروز برای رسیدگی به وضعیت مردم و رفع مشکلات آنها معطوف کرده‌ایم.

* صدور 107 پروانه ساختمانی رایگان در کوهسارات

وی با بیان اینکه در طی ماه‌های اخیر بیش از 107 پروانه ساختمانی برای ساخت منازل جدید سیل‌زدگان به صورت رایگان صادر کرده‌ایم، افزود: مراسم متمرکز احداث 27 منزل مسکونی را در هفته‌های آتی در روستای «سایر» برگزار خواهیم کرد.

بخشدار کوهسارات شهرستان مینودشت از آغاز روند ساخت منزل مسکونی برای 27 خانواده تحت پوشش کمیته امداد و 6 خانواده تحت پوشش بهزیستی آغاز شده است، خاطرنشان کرد: به جز روستای «برنجون» که به علت رانش و ریزش دیواره‌ها هنوز ایمن نشده است سایر روستاها در مراحل بازسازی قرار گرفته و بعضا تا هفته دولت کار ساخت منازل جدید به پایان می‌رسد.

میرنیا با اشاره به اینکه متاسفانه در رانش زمین در ایتدای سال جاری یکی از خانواده‌های روستای «برنجون» پس از ریزش خانه دچار حادثه جدی شد که کودک این خانواده جان خود را از دست داد، ادامه داد: با کمک یک از نیکوکاران شهرستان زمینی را به نصف قیمت خریداری کرده و مشغول به ساخت منزل مسکونی برای این خانواده شدیم.

بخشدار کوهسارات شهرستان مینودشت با بیان اینکه 90 درصد کار این پروژه به اتمام رسیده است، تصریح کرد: این منزل مسکونی را با حضور مسوولان ارشد شهرستانی و احتمالا استانی در هفته دولت افتتاح خواهیم کرد.

* ساخت دیوار حائل در روستای «برنجون» با اعتبار 450 میلیونی

وی از اختصاص بالغ بر 450 میلیون تومان اعتبار برای ایمن سازی دیواره حائل در روستای «برنجون» خبر داد و گفت: بعد از ایمن‌سازی و ساخت این دیواره حائل 36 منزل مسکونی در این روستا برای افراد آسیب‌دیده از رانش و سیل اخیر ساخته خواهد شد.

گفتنی است در واپسین روزهای سال 1397 و بعد از بارش شدید باران در استان و رانش زمین در روستای «برنجون» از توابع شهرستان مینودشت، سه نفر زیر آوار گرفتار شده که بلافاصله تیم‌های اورژانس و عوامل امدادی به محل اعزام شدند و کار آواربرداری و نجات را آغاز کردند، فرزند خانواده در مسیر بیمارستان بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد اما پدر و مادر در بیمارستان با عملیات احیا، به زندگی بازگشتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 496647 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟