مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۷۵ نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان و گرد و خاک از شب گذشته تاکنون روانه بیمارستان و مراکز درمانی شدند.

رضا اربابی اظهار داشت: این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان و گرد و خاک که از روز دوشنبه منطقه سیستان را فرا گرفته به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس مراجعه کردند.

او افزود: ۳۳ نفر از این افراد بستری و بقیه به طور سرپایی درمان شدند.

به گفته رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان توفان گرد و خاک میزان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان را صبح امروز/ سه شنبه/ به بیش از ۹ برابر حد مجاز رساند.

علی ملاشاهی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را ۱۵۰ میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان هزار و ۴۶۱ میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.

او ادامه داد: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان به ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت رسید که ضمن کاهش کیفیت هوا دید افقی در شهرستان زهک را به ۸۰۰ متر کاهش داد.

رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: وزش باد شدید در نقاط مستعد که از روز گذشته در شمال سیستان و بلوچستان شروع شده تا فردا ادامه دارد.

او گفت: در این مدت در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان غبار محلی و وزش باد همراه با گرد و خاک با شدت کمتر پیش بینی می‌شود.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و ۱۹ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 495266 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟