مهار آتش در دو هکتار از مراتع کوه سیاه چاروسا

رضا آشیان رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری چاروسا در خصوص آتش سوزی کوه سیاه چاروسا عنوان کرد: 2هکتار از مراتع کوه سیاه در روستاهای الگن و المور طمع حریق شدند.

رئیس منابع طبیعی و آخیزداری چاروسا تصریح کرد: به دلیل صعب العبور بودن منطقه وسایل نقیله نتوانستند در محل حاضر شوند اما با کمک نیروهای مردمی و بسیجیان این آتش خاموش شد.

وی نبود امکانات را یکی از مشکلات اساسی آتش شوزی ها دانست و افزود: به دلیل نبود امکانات به خصوص خودروی مناسب و همچنین امکاناتی جهت خاموش کردن آتش در شرایط سخت مجبور هستیم از شرایط سنتی برای خاموش کردن آتش استفاده کنیم.

آشیان همچنین به آتش سوزی ها بین مزارع هم اشاره و یادآور شد: پس از برداشت محصولات گندم و جو در بخش چاروسا مردم اقدام به آتش زدن مزارع می کردند که همین سبب می شد تا آتش شعله ور و گسترش یابد که عمده این آتش سوزی در قسمت چهارراه شهر قلعه رئیسی بود.

رئیس منابع طبیعی چاروسا همچنین از خاموش کردن آتش در کوه برفکوه چاروسا در ماه گذشته هم اشاره و یادآور شد: با کمک نیروهای منابع طبیعی و مردمی و بسیج توانستیم آتش یکی از مناطقی که صعب العور و مشکلاتی به وجود آورد که کوه برفکوه بود را خاموش کنیم.

وی با تقدیر از حضور مردم در آتش سوزی ها خوستار حفظ و حراست از منابع طبیعی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 494362 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟