اسماعیل قلی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، با اشاره به این‌که در جریان این دستگیری، یک قبضه سلاح قاچاق نیز کشف و ضبط شده است، اظهار کرد: یگان حفاظت محیط‌ زیست استان، 24 ساعته در مناطق حفاظت شده حضور دارند و هیچ‌کس حق ندارد که جان حیات‌‌وحش استان را به خاطر چند ساعت تفریح به خطر بیاندازد.

وی با تاکید بر این‌که آهوان دشت سهرین، تنها بازماندگان آهوان شمال‌غرب کشور بوده و متاسفانه گاهی از سوی برخی افراد سودجو مورد تهدید قرار می‌گیرند، ادامه داد: محیط‌بانان به‌ صورت شبانه‌روزی در منطقه حضور دارند و در صورت مشاهده تخلف با متخلفان برخورد لازم انجام خواهد شد.

قلی‌زاده افزود: متاسفانه اختلاط اراضی کشاورزی سهرین با مناطق تحت تردد آهوان باعث شده است که جان این حیوان در حال انقراض از جانب برخی افراد سودجو در معرض تهدید باشد ولی برخورد قاطع با این افراد و افزایش گشت‌های نظارتی در کاهش شکار مؤثر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: آهوان دشت سهرین ذخایر بی‌نظیری هستند که باید از آن‌ها به نحو مطلوب حراست کنیم؛ در واقع شکار غیرمجاز گونه‌های جانوری تاثیر منفی بر تعادل اکوسیستم طبیعت گذاشته و آسیب‌های فراوانی را برای طبیعت و شهروندان به همراه دارد. گونه‌های جانوری هر یک به نحوی در تعادل‌بخشی به اکوسیستم طبیعت، کنترل، تنظیم گونه‌ها و تنوع زیستی تاثیر دارند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 494103 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟