به گزارش رکنا، سیدکامل حسینی افزود: با تلاش گسترده و مشارکت همه جانبه نیروهای مردمی، سازمان‌های مردم نهاد، ستاد بحران و دیگر نیروهای حاضر در این منطقه خوشبختانه این آتش سوزی مهار و از گسترش آن جلوگیری به عمل آمد.

وی بیان کرد: کارشناسان این اداره هم اکنون در حال مساحت‌گیری و ارزیابی میزان آسیب‌دیدگی جنگل‌های محل حادثه و علت آن هستند.

وی اظهار داشت: آتش به دلیل وجود علوفه خشک در کف جنگل پیش‌روی کرده بود که به همین خاطر مجال ماندن در کف جنگل و آسیب جدی به بیشتر به درختان را نمی‌داد.

حسینی گفت: به علت سطحی بودن آتش‌سوزی درختان جنگلی زیادی از بین نرفته‌اند به طوری که در بسیاری از مناطق جنگل قابل احیا است.

جنگل‌های این شهرستان عصر روز /پنجشنبه/ دچار آتش‌سوزی شد که بیش از ۷۰ درصد آتش‌سوزی سطحی بوده است.

این آتش‌سوزی در سطح بیش از 20 هکتار از جنگل‌های «ملاشیخ» و «شینوه» روی داد که متاسفانه وزش باد، مهار آن را دشوارتر کرد.

این حریق که در مناطق سخت‌گذر و شیب‌دار جنگلی این منطقه روی داد به دلیل آنکه خودروهای اطفای حریق قادر به تردد در آن منطقه نبودند، مهار آتش تنها با کمک نیروهای امدادی و بصورت دستی انجام شد.

این شهرستان با ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار مرتع بیشترین جنگل‌های آذربایجان‌غربی را داراست؛ جنگل‌های سردشت جزو جنگل‌های زاگرس شمالی است که در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی دارای اهمیت زیادی است.

مهم‌ترین گونه‌های گیاهی سطح جنگل‌های این شهرستان بلوط ایرانی، بنه، بادام وحشی، گلابی وحشی و سرو کوهی و بیش از صد گونه دیگر است.

سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی و در امتداد مرزهای ایران با کشور عراق قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 493789 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟