آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات شهرستان کازرون

به گزارش رکنا ، رحیم آزادی مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس اظهار داشت: آتش سوزی گسترده در بخش جره و بالاده کازرون که از هفتم مردادماه شروع شده، همچنان ادامه دارد.

وی افزود: نیروهای مردمی، بسیج، سپاه، ارتش، هلال احمر، منابع طبیعی و مدیریت بحران استانداری برای اطفاء این آتش سوزی در تلاش هستند.

آزادی ادامه داد: در این آتش سوزی حجم زیادی از درختان نابود شده است و منابع طبیعی استان فارس هنوز خسارت های دقیق این آتش سوزی و علت را اعلام نکرده اند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس تصریح کرد: در این سه روز، 3 فرزند بالگرد از پایگاه هوایی شهید عباس دوران در امداد رسانی و انتقال نیرو به نقاط مرتفع همکاری دارشتند.

آزادی بیان کرد: صعب‌العبور بودن منطقه و شدت وزش باد در ارتفاعات به حدی است که کنترل آتش برای نیروهای مردمی و منابع طبیعی سخت کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از مهار آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات کوهمره سرخی با تلاش نیروهای امدادی و مردمی خبر داد و گفت: این آتش‌سوزی که از روز دوشنبه در ارتفاعات و مناطق جنگلی کوهمره سرخی آغاز شده بود، بامداد امروز با کمک نیرو‌های امداد جنگل و مرتع و با تلاش بی‌وقفه و همراهی تشکل‌های مردمی، نیرو‌های سپاه، ارتش، بسیج و هلال‌احمر و با هدایت مدیریت بحران استانداری مهار شد.

وی با بیان اینکه به دلیل وسعت منطقه و وزش باد احتمال شعله ور شدن آتش وجود دارد، افزود: در حال حاضر تمامی نیروهای امدادی برای پایش و کنترل آتش بسیج شدند و در منطقه حضور دارند.

آزادی با بیان اینکه این آتش سوزی عمدی نبوده است اما دلیل وقوع این حادثه و میزان خسارات وارده از سوی کارشناسان در دست بررسی است و اعلام می‌شود، از دامداران و مردم خواست پس از روشن کردن آتش در طبیعت نسبت به خاموش کردن آن اقدام کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 493646 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟