برخورد با عوامل گسترش شایعات درگذشت «بردی محمداف»

به گزارش رکنا، نهادهای امنیتی ترکمنستان برنامه برخورد با عاملان گسترش اخبار درباره درگذشت «قربان قلی بردی محمداف» رئیس جمهور این کشور را آغاز کردند.

بر اساس این گزارش تدابیر امنیتی توسط نهادهای انتظامی ترکمنستان در شهر «عشق آباد» و در استان‌های مختلف این کشور تقویت شده است.

همچنین در استان «لباب» 3 نفر از جمله برخی مقامات نهادهای امنیتی به دلیل گسترش شایعات با هدف ایجاد بی‌ثباتی در کشور بازداشت شدند.

وزارت فرهنگ ترکمنستان دستور مبارزه با گسترش اخبار مذکور با استفاده از ابزارهای مختلف را نیز دریافت کرد.

احتمالا انتشار همزمان ویدئوهای ستاره‌های ترکمنی در شبکه‌های اجتماعی با محتوای مقابله با گسترش اخبار درباره درگذشت رئیس جمهور یکی از اقدامات وزارت فرهنگ ترکمنستان است.

در تاریخ 21 جولای سال جاری در رسانه‌های روس زبان اطلاعاتی درباره درگذشت بردی محمداف منتشر شد و این پیام از طریق شبکه‌های اجتماعی گسترش یافت.

نهادهای دولتی به این پیام‌ها هیچ واکنشی به غیر از اظهارات غیررسمی مقامات سفارتخانه‌های این کشور در «بیشکک» و «مسکو» انجام ندادند و همین امر سبب شد مخاطب این اخبار را باور کنند.

عاملان اصلی گسترش این اخبار از جمله «روسلان روبایف» رئیس مرکز مانیتورینگ مسائل اوراسیا و شبکه «El Tukmen» در سایت «یوتیوب» این اطلاعات را تکذیب و برای گسترش پیام‌های غیرواقعی عذرخواهی کردند.

روز 24 جولای بردی محمداف در تلویزیون دولتی این کشور حضور پیدا کرد.

اما اطلاعات رسمی درباره دلیل غیبت چند روزه بردی محمداف هنوز اعلام نشده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 493103 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟