۳۰هکتار از جنگل های فرانسه در آتش سوخت

به گزارش رکنا، این دومین حادثه آتش سوزی گسترده در فرانسه در روزهای اخیر است .

روز گذشته آتش سوزی در یک پارکینگ خودروهای فرسوده در استان "وار" فرانسه در جنوب این کشور که ۵۰۰دستگاه خودرو را به تلی از خاکستر تبدیل کرد.

به گزارش "فرانس اینفو تی وی"، در آتش سوزی مناطق وسیعی از جنگل های جنوب فرانسه که در اوایل ظهر روز دوشنبه ۲۹ ژوئیه در شبه جزیره "سن ماندریه(Saint-Mandrier) واقع در استان جنوبی "وار" فرانسه اعلام شد، حدود ۲۰ تا ۳۰هکتار جنگل نابود شد.

برای مهار این آتش سوزی، ۳۰۰ آتش نشان پیش بینی شده بود که ۱۶۰ نفر آنان وارد عملیات اطفای حریق شدند و عملیات مهار با ۷ فروند هواپیما و ۴۰ وسیله نقلیه دیگر تقویت شده بود.

آتش سوزی روز گذشته در ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی مهار شد.

به گفته «کریستف پَسکینی»(Christophe Pasquini) رئیس گروه عملیاتی دپارتمان آتش نشانی و امداد و نجات " وار" ، منطقه همچنان تحت نظارت است.

او گفت که حریق در شبه جزیره ای با دسترسی نسبتا" محدود و در بخشی از جنگل که از آخرین باران ها سیراب نشده رخ داده است.

برای احتیاط حدود ۶۰ نفر از ساحل به خارج از منطقه هدایت شدند و جاده ها نزدیک محل آتش سوزی مسدود شد.

این دومین حادثه آتش سوزی از روز شنبه تاکنون در جنوب فرانسه بوده است.

۵۰۰ دستگاه خودرو بر اثر وقوع یک آتش سوزی مهیب در پارکینگ خودروهای فرسوده "کازیمیر" در شهر "اوسر" استان یون فرانسه آتش گرفت.

این حادثه حوالی ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی شنبه رخ داد که حدود یک ساعت دود سیاه غلیظی را در هوا منتشر کرد و خطر بزرگ ناشی از آلودگی هوا و آب را به دنبال داشت.

حدود ۸۰ آتش نشان و ۱۰ خودرو به منظور مهار آتش سوزی به محل اعزام شدند. جاده های اطراف، از جمله خیابان "ژان-مرموز" تا اوایل شب به روی تردد خودروها ترافیک بسته شد.

آتش سوزی بین ساعت ۱۹ تا ۲۰ به وقت محلی تحت کنترل بود.

اگر چه مقامات فرانسه، آتش سوزی جنگل ها را ناشی از خشکسالی می دانند اما موج گرمای شدید در اروپا معضلات بسیاری در این کشور به دنبال داشته است.

دمای هوا در فرانسه در روزهای گذشته به بیش از ۴۰ درجه و در مناطقی تا ۴۵/۴۶ درجه نیز رسید که به گفته «کریستف کاستانر» وزیر کشور فرانسه از ۱۰۸ مورد غرق شدگی در آب به دلیل شدت گرمای هوا، ۶۰مورد غرق منتج به مرگ در این کشور گزارش شده است.

این رقم از ابتدای ماه ژوئیه تاکنون بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 493069 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟