آمارهای نگران کننده تصادفات رانندگی در مازندران

عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت در صدر آمار حوادث رانندگی مازندران قرار دارند. بله خبری که این روزها از سوی مقامات انتظامی و پلیسی مازندران بیان می‌شود. موضوعی نگران کننده که در صورت عدم کنترل آن می‌تواند هر روز جان چندین و چندان جوان این مرز و بوم را بگیرد.

استان مازندران به دلیل نزدیکی روستاها و شهرها و نداشتن رینگ مناسب کمربندی‌های بین شهری همواره آبستن حوادث کوچک و بزرگ شده و راکبان موتورسیکلت در مناطق روستایی برای امورات معاش روزانه خود را روزانه با موتورسیکلت به شهرهای اطراف می‌رسانند.

قالب عمده راکبان موتورسیکلت را افراد جوان تشکیل می‌دهند که بی محابا و بدون رعایت اصول ایمنی مسیر کمربندی تا شهر را عبور و در درون شهرها نیز به سوادگری و ایجاد خطر می‌پردازند.

اگرچه اقدامات سازمان‌های ایمنی و حمل و نقلی نظیر راهداری، پلیس راه، راهور و نیروی انتظامی در توزیع کلاه ایمنی بین راکبان موتورسیکلت ولو به صورت قطره چکانی موثر بوده ولی هنوز این فرهنگ به صورت ناقص و معیوب بین برخی راکبان موتورسیکلت انجام نشده و سبب بروز خطرات مادی و جانی برای جوانان این مرز و بوم می‌شود.

سرتیپ دوم پاسدار سید محمود میرفیضی، رئیس پلیس مازندران در باره آمار حوادث رانندگی می‌گوید: عابران پیاده و راکبان موتور سیکلت در صدر آمار حوادث رانندگی استان قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه 48 درصد حوادث رانندگی مازندران را عابران پیاده و 31 درصد را راکبان موتورسیکلت تشکیل می‌دهند، افزود: آموزش و مشارکت همگانی، محوری ترین راهبرد ارتقا فرهنگ ترافیک است و تردیدی نیست که سازمان‌هایی چون آموزش و پرورش در زمینه فرهنگ‌سازی هدفمند، شهرداری‌ها در بستر مهندسی ترافیک و اورژانس و هلال احمر در بحث کمک رسانی فوری، در اجرای ماموریت‌های پلیس راه و راهور، همواره از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه برابر بررسی آماری، بیشترین فراوانی سنی عابران پیاده در حوادث رانندگی بالای 50 سال است، گفت: متاسفانه به دلیل برخی مشکلات در تعبیه پل‌های عابر پیاده که اغلب از پله‌های فلزی استفاده شده و عدم توانایی افراد مسن در استفاده از این پل‌ها، ضرورت تغییر، اصلاح و ارتقای کیفی پل‌های عابر پیاده در معابر درون و برون شهری مورد تاکید است.

میرفیضی با اشاره به اینکه بیشترین صدمات ناشی از حوادث رانندگی در راکبان موتورسیکلت از ناحیه سر است، استفاده از کلاه ایمنی از سوی راکبان موتورسیکلت را در کاهش و پیشگیری از این حوادث مهم دانست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 491679 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟