۱۴۰ هکتار از مراتع و اراضی مُشجر خداآفرین طعمه حریق شد

به گزارش رکنا، محمدباقر هنربر با اشاره به آتش‌سوزی مراتع و بخشی از جنگل‌های ارسباران در خداآفرین و کلیبر اظهار داشت: آمار آتش‌سوزی 200 هکتاری مراتع خداآفرین را بایستی اصلاح کنم چرا که بر اساس آخرین اطلاعات واصله 140 هکتار از مراتع و اراضی مشجر طعمه حریق شده است.

وی افزود: در محدوده صاحب‌خانه شهرستان کلیبر نیز امروز آتش‌سوزی داشتیم که با اقدام به موقع نیروهای آتش‌نشانی و بومی اطفاء حریق شد تا به مناطق دیگر سرایت نکند.

مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی ادامه داد: همواره به ادارات‌کل منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست استان تاکید کرده‌ایم تا ظرفیت صدا و سیما برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی جهت حفظ و حراست از منابع ملی جنگل‌ها و مراتع منطقه ارسباران استفاده کنند چراکه ما با حفظ منابع طبیعی در قبال نسل‌های آینده مسئول هستیم.

هنربر بابیان بی‌احتیاطی مسافران، گردشگران و چوپانان پس از آتش روشن کردن در آتش‌سوزی مراتع و اراضی مُشجر ارسباران نقش مهمی دارد، گفت: از مردم و گردشگران تقاضا داریم پس از این‌که آتش روشن کردند نسبت به خاموش کردن آن حساسیت نشان دهند به عبارتی از انداختن ته سیگار به مراتع خودداری شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی از کشاورزان آن‌طور که باید و شاید مراعات نمی‌کنند و در مزارع آتش روشن می‌کنند این در حالی است که اکثر آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های ارسباران از اراضی زراعی ناشی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: از مسافران و گردشگران تقاضا می‌شود تا در هنگام روشن و خاموش کردن آتش در مراتع و جنگل‌ها اصول ایمنی را رعایت کنند تا خدای‌ناکرده شاهد آتش‌سوزی در منطقه ارسباران نباشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 491245 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟