تمساح «گاندو» دست دختر زاهدانی را بلعید / نخستین عکس حوا بعداز حادثه

این حادثه دلخراش روز جمعه 28 تیر در روستای مولا آباد شهرستان سرباز رخ داد. قرار بود آن روز سد پیشین منطقه کشاری باز شود و اهالی از اینکه بعد از مدت‌ها مشکل کم آبی روستا حل می‌شد خوشحال بودند.

بعدازظهر «حوا» و دوستانش قرار گذاشتند بعد از هفته‌ها بی‌آبی راهی برکه شوند تا تنی به آب بزنند. پدر «حوا» برای کار به شهر دیگری رفته بود و همسر و 5 دخترش تنها بودند.

مادر با وجود اصرارهای «حوا» اجازه همراهی با دوستانش را نداد اما دخترکوچولو به بهانه‌ای از کپر خارج شد و با دوستانش به کنار برکه پایین روستا رفتند. او همراه 4 کودک هم سن و سال خود درحال آب بازی بودند که ناگهان تمساحی از داخل برکه بیرون جهید و دست راست حوا را در میان آرواره‌های آهنینش حبس کرد. دخترک بی‌وقفه فریاد می‌کشید اما گاندو در یک چشم بر هم زدن او را به زیر آب برد.

دوستان حوا از دیدن این صحنه وحشت کرده بودند با این حال با سنگ و چوب به تمساح حمله کردند و پس از جدالی سخت و نفسگیر توانستند «حوا» را از دهان گاندو نجات دهند. پس از انتقال وی به روستا در حالی که خون زیادی از دستش می‌رفت با کمک اهالی حوا را به بیمارستان امام علی چابهار بردند اما پزشکان به‌دلیل وخامت حال دختر کوچولو و برای نجات جان وی مجبور شدند دست او را از آرنج قطع کنند.عبدالنصیر بلوچ‌زاده، معلم و دهیار روستا درباره این حادثه به خبرنگار «ایران» گفت: «روستای مولاآباد حدود 300 متر با برکه فاصله دارد. وقتی بچه‌ها «حوا» را به روستا آوردند از آنجا که درمانگاهی در روستا وجود ندارد به ناچار او را به بیمارستان امام علی(ع) چابهار منتقل کردند. »

وی افزود: «تیر ماه دو سال قبل نیز پسر 10 ساله‌ای به‌نام علیرضا که برای برداشتن آب به برکه رفته بود در حمله گاندو کشته شد. بعد از این اتفاق و بازتاب گسترده آن در رسانه‌ها تعدادی از مسئولان برای حل مشکل بی‌آبی منطقه پیشقدم شدند و حتی تصفیه خانه‌ای نیز با هزینه گزاف احداث شد اما به دلایلی نامعلوم کار به نتیجه نرسید. در این مدت یک تانکر از روستاهای اطراف آب می‌آورد اما همان تانکر هم نزدیک 20 روزی بود آب به روستاها نیاورده بود.

بومی‌ها نیز تا زمانی که معضل آب دارند برای شست و شو و استحمام چاره‌ای جز استفاده از برکه‌ها ندارند. بیش از 1400 گاندو در این منطقه نگهداری می‌شوند که از نظر زیست محیطی اهمیت بسیاری دارند. این تمساح‌ها مدام قربانی می‌گیرند. قرار بود برای منطقه محیط بان بفرستند اما این موضوع هم مثل معضل آب هیچ وقت پیگیری نشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 490661 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟