توفان ، لوئیزیانای آمریکا را بهم ریخت/ 330 خانه مسکونی تخلیه شد + عکس

به گزارش رکنا،  شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: توفان "بری" (Barry) که بطور کامل هنوز وارد خشکی نشده است تاکنون منجر به قطع برق 118 هزار مشترک برق در بخش هایی از ایالت لوئیزیانا واقع در جنوب آمریکا شده است.

براساس این گزارش، درهمین حال فرماندار ایالت لوئیزیانا نزدیک به سه هزار نفر از گارد ملی را به سرتاسر این ایالت جهت امداد رسانی به سیل زدگان گسیل داشت.

۹۵ درصد از توفان "بری " همچنان خلیج مکزیک را درمی نوردد و هنوز بطور کامل وارد خشکی نشده است.

درهمین حال دستور تخلیه به صاحبان ۳۳۰ واحد مسکونی در منطقه " تربون پریش" (Terrebonne Parish) داده شده است.

گزارش سی ان ان حاکیست بیم آن می‌رود که شهر نیو اورلئان واقع در این ایالت با خطر (New Orleans)بالا آمدن رودخانه می. سی. سی.پی تا ۲۰ فوت (۶ متر) مواجه شود.

سی ان ان در ادامه گزارش داد: هرچند فرودگا نیواورلئان بازگشایی شده اما تاکنون هیچ پروازی از این فرودگاه انجام نشده است.

توفان «بری» از روز پنجشنبه ۲۰ تیر ماه در خلیج مکزیک با سرعت ۷۵ کیلومتر در ساعت شکل گرفت و سی ان ان در آن روز گزارش داد انتظار می‌رود تا روز شنبه به سواحل جنوبی آمریکا رسیده و سرعت آن به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

بنابراین گزارش در شهر نیواورلئان در روز پنجشنبه گذشته مدت ۶ ساعت ۲۳۹ میلیمتر بارندگی گزارش شد.

توفان «بری» (Barry) با سرعت ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت در حال رسیدن به سواحل جنوبی ایالت لوئیزیانا آمریکا است و اکنون شدت وزش باد و بارش‌های سیل آسا بزرگراه‌های کنارساحلی را به زیر آب برده و توفان به همراه وزش باد و بارش‌های سیل آسا زندگی حدود ۱۰ میلیون نفر از ساکنان این مناطق را با خطر مواجه کرده است.

پیشتر نیز "جان بل ادواردز" (John Bel Edwards) فرماندار ایالت لوئیزیانای آمریکا بدنبال بارش‌های سیل آسا و در پیش بودن این توفان دریایی در این ایالت حالت فوق العاده اعلام کرده بود.

طی روزهای آتی انتظار بارش حدود ۵۰۰ میلیمتر می‌رود و این توفان دو ایالت لوئیزیانا و تگزاس را در بر خواهد گرفت.

بارش‌های سیل آسا در روز دوشنبه گذشته ۱۷ تیر ماه واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا را نیز با سیلاب مواجه ساخت بطوریکه جاری شدن سیل موجب آب گرفتگی معابر، خیابان‌ها، ایستگاه‌های مترو و طبقات پایین برخی واحدهای مسکونی از جمله بخش‌های از ضلع غربی کاخ سفید شد.

بارش‌های بی سابقه در آمریکا از اواخر ۱۹ ماه مارس (۲۸ اسفند ۱۳۹۷) آغاز و ایالت‌های آیووا، نبراسکا، آرکانزاس، کانزاس،، شیکاگو، میسوری، اکلاهما و نواحی جنوبی ایالت مینه سوتا را در برگرفت و افزایش سطح آب، منجر به زیر آب رفتن جاده‌ها و تخریب خانه‌ها و مزارع شد.

تا پانزدهم اردیبهشت ماه، توفان در این کشور ۹ کشته و ۲۵ زخمی برجای گذاشته است.

سیل فقط در ایالت نبراسکا منجر به خسارت بیش از یک میلیارد دلاری شد و به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی و ۳۴۰ واحد تجاری در این بخش از ایالت آمریکا ضرر وارد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 489057 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟