کشف شامپو‌های قاچاق در اصفهان / دستگیری سارق و مالخر اماکن خصوصی در شهرضا

مهم‌ترین حوادث امروز بیست و سوم تیرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سرهنگ "حسین ترکیان" سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان در پی کسب خبری مبنی بر دپوی شامپوی خارجی قاچاق در یکی از انبار‌های حاشیه شهر "اصفهان"، رسیدگی به موضوع را در دستور خود قرار دادند.

وی افزود: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع با مرجع قضائی هماهنگ و از انبار مذکور بازرسی کردند که در نتیجه این عملیات یک هزار و ۷۰۸ عدد شامپوی خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده طبق نظر کارشناسان مربوطه ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده، بیان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

ترکیان اضافه کرد: قاچاق کالا را باید در واقع یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین موانع برای تحقق شعار رونق تولید در کشور دانست چرا که با ورود بی رویه و بدون نظارت کالا‌هایی که نمونه آن‌ها در داخل تولید می‌شوند از مبادی غیر رسمی باعث می‌شود تا بازار فروش کالا‌های داخلی با رکود مواجه شده، سرمایه‌ها در انبار‌ها انباشته و صاحبان کارخانه‌ها به دلیل متحمل شدن ضرر و زیان فراوان نتوانند تولید خود را افزایش دهد.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان در پایان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای حمایت از کالای ایرانی، گفت: حمایت از کالای ایرانی وظیفه همه شهروندان است و با حفظ سرمایه‌های طبیعی ملی و قطع دست سوء استفاده کنندگان خارجی و قاچاقچیان از دارایی‌های کشورمان می‌توان در رشد و ارتقای سرمایه‌ها و تولیدات ملی قدم‌های موثری برداشت.

کشف شامپو‌های قاچاق در اصفهان / دستگیری سارق و مالخر اماکن خصوصی در

سرهنگ "صادق کاظم زاد فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی، مغازه و منازل در "شهرضا" موضوع با حساسیت ویژه‌ای در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: سرانجام پس از چندین شبانه روز اقدامات تخصصی سارق شناسایی و حین سرقت از یک مغازه دستگیر شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: سارق دستگیر شده به ۶۷ فقره سرقت از اماکن خصوصی شهروندان و فروش اموال به یک مالخر اعتراف کرد.

سرهنگ کاظم زاد با اشاره دستگیری مالخر اموال افزود: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با بیان اینکه مبارزه با سرقت یکی از مطالبات و انتظارات به حق مردم است گفت: همکاری و همراهی مردم در بحث پیشگیری از جرایم بخصوص سرقت نقش موثری دارد که امید است شهروندان با رعایت توصیه‌های پلیس فرصت‌های ارتکاب جرم را از سارقان سلب کنند.

 

دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب

سرهنگ "محمد حسین باباکلانی"فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد اظهار داشت: در پی شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز به مبلغ ۲۰ میلیون ریال از حساب بانکی وی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته از پرینت حساب شاکی معلوم شد برداشت انجام شده از حساب وی در قالب دریافت رمز دوم کارت و خرید اینترنتی صورت گرفته است که پس از تحقیقات به عمل آمده متهم، از دوستان شاکی بوده، شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با انجام تحقیقات تکمیلی متهم در بازجویی اولیه منکر ارتکاب جرم خود شد، اما در نهایت با ارائه ادله فنی و مستندات غیرقابل انکار، چاره‌ای جز اعتراف نداشت و به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در پایان با اعلام اینکه متهم پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد خاطر نشان کرد: اطلاعات خصوصی و مهم خود مثل اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار نداده و سرویس پیامک حساب بانکی خود را فعال، تا در صورت برداشت غیرمجاز و یا سوء استفاده، سریعا از آن مطلع شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 488952 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟