به گزارش رکنا ، حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در جریان فعالیت سامانه آب و هوایی مونسون و تشکیل ابر‌های همرفتی در استان، تندباد لحظه‌ای با سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت ایرانشهر را درنوردید و شعاع دید افقی در فرودگاه این شهر را به ۵۰۰ متر کاهش داد.

محسن حیدری اظهار داشت: موج قوی سامانه آب و هوایی مونسون اقیانوس هند در چند روز اخیر به جنوب سیستان و بلوچستان رسید و بارش‌های تابستانه آن پنج شهرستان مرکزی و جنوب شرقی استان را فرا گرفت.

وی افزود: تا این لحظه از ۲۳ ایستگاه بارانسنجی و هواشناسی استان گزارش بارندگی دریافت شده که بیشینه بارش‌ها مربوط به ایستگاه «نیلگان» خاش با ۳۳.۵ میلی متر بارندگی بوده است.

وی افزود: هسته بارش‌ها بیشتر در شهرستان های، خاش، سراوان و مهرستان متمرکز بود بطوریکه تا کنون از حدود ۲۲ ایستگاه هواشناسی و بارانسجی این نواحی بارندگی گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تا کنون در ایستگاه‌های بارانسنجی رحمن آباد ایرندگان خاش ۳۱، قادرآباد مهرستان ۲۴، آشار مهرستان ۲۳، پیرآباد سراوان ۲۱، نیلگان خاش ۱۵ و دشتوک سراوان ۱۰ میلی متر باران باریده است.

حیدری خاطرنشان کرد: بارش‌های مونسونی اخیر در برخی مناطق مرکزی و جنوب شرق استان منجر به جریان یافتن آب در رودخانه‌های محلی شد.

وی در بخش دیگری با اشاره به خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های عدی گفت: پیش بینی می‌شود همچنان تا سه روز آینده رشد ابر‌های همرفتی، ریزش‌های رگباری، تندباد‌های موقت و صاعقه در برخی نقاط نیمه جنوبی و نواحی مرکزی استان ادامه داشته باشد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: انتظار می‌رود این شرایط بیشتر در بعدازظهر‌ها و اوایل شب‌ها روی دهد.

حیدری اضافه کرد: با توجه به ماهیت ریزش‌های رگباری، احتمال جریان یافتن روان آب، سیلابی شدن برخی مسیل‌ها و رودخانه‌های محلی وجود دارد.

وی به گفت: توصیه می‌شود مردم عزیز استان در زمان وقوع صاعقه از قرار گیری در ارتفاعات و فضای باز خودداری کنند. همچنین با توجه به احتمال سیلابی شدن برخی رودخانه‌های محلی از تردد در این مناطق نیز خودداری شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 488829 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟