ارتفاعات مارین گچساران همچنان در آتش می سوزد

به گزارش رکنا، فرهام جلیلی امروز  گفت: آتش سوزی جنگل‌های منطقه دهبید گچساران از بعد از ظهر روز یکشنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این آتش‌ سوزی در ارتفاعات صعب العبور منطقه مارین آغاز شده و همچنان ادامه دارد، گفت: در حال حاضر بیش از 40 نفر از نیروهای مردمی، کارکنان محیط زیست و منابع طبیعی در حال مهار و خاموش کردن آتش هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران با بیان اینکه متاسفانه به دلیل صعب العبور بودن و کوهستانی بودن این منطقه آتش تاکنون مهار نشده است، ابراز کرد: علت و میزان آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع منطقه مارین گچساران در دست بررسی است.

جلیلی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون 130 هکتار از مراتع و جنگل‌های گچساران طعمه حریق شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان آتش سوزی در سه ماهه ابتدای سالجاری در خردادماه رخ داده است، گفت: امسال تاکنون 15 فقره آتش سوزی در منطقه‌های آبگرمو، کوه سرخ، کوه وزک، خنگ بنار و ریگو نارک، بابا کلان (بن پیر)، دیل و خامی این شهرستان امسال رخ داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: تعداد آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۳ درصد افزایش داشه است.

جلیلی ابراز کرد: در سه ماهه سال گذشته تنها هشت هکتار از مراتع و جنگل‌های گچساران طعمه حریق شده بود.

وی با بیان اینکه میزان خسارت وارد شده به مراتع و جنگل‌ها قابل جبران نیست، تصریح کرد: ۸۵ درصد از این آتش سوزی در مناطق صعب العبور گچساران رخ داده بر اثر صاعقه و رعد و برق بوده است.

وی اظهار داشت: آتش سوزی‌های در عرصه‌های طبیعی این شهرستان با همکاری اقشار مختلف جامعه، دوستداران طبیعت، ورزشکاران، کوهنوردان، بسیجیان، همیاران طبیعت و اکیپ‌های اطفای حریق کنترل و مهار می‌شود.

وی با اشاره به بارندگی‌های امسال عنوان کرد: آتش در کمین جنگل‌ها و مراتع است و شهروندان باید از انجام اقدامات خطرساز در طبیعت خودداری کنند.

جلیلی از گردشگران خواست از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری و در صورت استفاده از خاموش شدن آن هنگام ترک منطقه مطمئن شوند.

 90 درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 487725 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟