آمار غرق‌شدگی ۸۳درصد بیشتر شد

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: میزان مرگ ها به دنبال غرق شدگی در دو ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 83.1 درصد افزایش داشته است.

در دو ماهه نخست امسال 227 نفر بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار غرق شدگی 124 نفر بود، 83.1 درصد افزایش یافته است.

از غرق شدگی ها در دو ماهه امسال، 179 نفر مرد و 48 نفر زن بودند.

بر اساس این گزارش استان‌های فارس با 40، خوزستان با 21 و سیستان و بلوچستان با 18 فوتی بیشترین آمار غرق‌شدگی را طی دو ماهه نخست امسال داشتند. این استان‌ها به دلیل وقوع سیل در فروردین ماه امسال در صدر آمار تلفات غرق شدگی استان‌ها قرار گرفته‌اند و به نظر می‌رسد رشد 83 درصدی این تلفات در دو ماهه امسال نیز به دلیل وقوع سیل در برخی استان‌های کشور اتفاق افتاده است. در این مدت استان‌های مازندران و گیلان به ترتیب 12 و 7 فوتی ناشی از غرق شدگی داشتند.

بیشترین تلفات در رودخانه‌ها

مطابق آمارهای موجود آمار تلفات غرق شدگی در فروردین امسال 115 و در اردیبهشت ماه 112 نفر بود و همچنین از کل غرق شدگی دو ماهه امسال، 109 نفر در رودخانه‌ها، 6 نفر در دریا (یک نفر محدوده مجاز شنا و 5 نفر خارج طرح سالم سازی)، 20 نفر در استخرهای کشاورزی، 12 نفر در کانال‌ها، 10 نفر در استخرهای شنا، 8 نفر در دریاچه مصنوعی و سد، 8 نفر در چاه، 5 نفر در حوض و حوضچه و 5 نفر در دریاچه‌های طبیعی جان باختتد و 44 نفر نیز در سایر مکان‌های آبی جان خود را از دست داده‌اند.

با توجه به آغاز فصل تابستان و افزایش سفر به مناطق تفریحی، سازمان پزشکی قانونی کشور به هموطنان توصیه کرده است حتماً مناطق ایمن سازی شده را برای شنا انتخاب کنند و به نکات و توصیه‌های لازم توجه کافی داشته باشند و همچنین فراموش نکنیم که بر اساس آمارهای موجود بیشترین موارد غرق شدگی در رودخانه‌ها و آب‌های کم عمق اتفاق می‌افتد و بنابر این رعایت نکات ایمنی برای پیشگیری از غرق شدگی را جدی بگیریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 487580 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟