آمار قربانیان شنا در زاینده‌رود و کانال‌ها به ۲۵ نفر رسید

به گزارش رکنا، منصور شیشه‌فروش با اشاره به وقوع 25 مورد غرق شدگی در رودخانه زاینده رود و کانال‌های منشعب آن از ابتدای سال تاکنون اظهار داشت: 90 درصد این حوادث ناشی از بی‌احتیاطی مردم بوده که رودخانه را برای شنا انتخاب کردند.

وی افزود: رودخانه‌ زاینده‌رود، کانال‌های منشعبه، سدها، منابع آبخیزداری و استخرهای ذخیره آب کشاورزی به هیچ وجه برای شنا کردن حتی برای کسانی که شنا بلد هستند مناسب نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه بارها درباره شنا در رودخانه و کانال‌ها هشدار داده‌ایم گفت: از ساکنان و گردشگران مناطق و محدوده‌های شهری و روستایی درخواست می‌کنیم به علت شدت جریان و عدم پایداری و ناهموار بودن بستر رودخانه از شنا در این منابع آبی جدا خوداری کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به تقویت الگوهای گرم تابستانه و افزایش محسوس دما در بیشتر نقاط استان به ویژه مرکز، شمال، شرق و جنوب توصیه می‌شود که تا حد امکان گروه‌های آسیب‌پذیر در ساعات اوج دمای روزانه هنگام بعد از ظهرها در فضای باز کمتر تردد کرده و با توجه به افزایش تابش امواج ماورای بنفش از عینک‌های آفتابی و دیگر محافظ‌های پوست استفاده کنند.

شیشه‌فروش ادامه داد: مشکل دیگری که در استان در فصل گرما شاهد هستیم حریق مراتع به علت‌های طبیعی و غیرطبیعی به ویژه عوامل انسانی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 173 هکتار از مراتع طعمه حریق شد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز در اثر وقوع 14 فقره حریق در مراتع و اراضی محیط زیست در مناطق غرب، جنوب و شمال استان اصفهان 42 هکتار از پوشش گیاهی این مناطق دچار آسیب شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: اقداماتی برای پیشگیری از حریق از جمله ایجاد پایگاه‌های اطفاء حریق، تقویت تیم‌های گشت و حفاظت از مراتع، تشکیل تیم‌های محلی، مراقبت و ارائه آموزش‌های لازم در حفظ ذخایر گیاهی مراتع برای پیشگیری از حریق توسط منابع طبیعی و دستگاه‌های ذی‌ربط استان اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: 95 درصد علت حریق در مراتع سهل‌انگاری مردم است که با حضور در آن نواحی آتش روشن کرده و آن را خاموش نمی‌کنند و یا با انداختن ته سیگار در مراتع، آتش به نواحی دیگر سرایت می‌کند و سبب آتش‌سوزی و آسیب به محیط زیست می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 487225 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟