آتش سوزی مزارع شاه قلندر سیروان مهار شد

به گزارش رکنا،  جواد رحیمی مقدم  افزود: این آتش سوزی روز گذشته به علت آتش زدن پس چر مزارع رخ داد که بدلیل وقوع باد در منطقه احتمال گسترش آن به عرصه های طبیعی و جنگل های گوه قلارنگ وجود داشت.

وی تاکید کرد: تمامی گروه های اطفا حریق منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی، پایگاه های مقاومت بسیج، شهرداری لومار، دهیاری ها و نیروهای مردمی در سریع ترین زمان به منطقه اعزام شدند و آتش سوزی به سرعت مهار شده و از گسترش آن جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: نیروها و تجهیزات لازم تا زمان خاموش شدن کامل آتش و به منظور پیشگیری از شروع دوباره آتش سوزی در منطقه مستقر هستند.

وی با بیان اینکه آتش زدن پس چر مزارع جرم است اما با وجود اطلاع رسانی ها و هشدارهای مکرر بسیاری از افراد اقدام به این کار می کنند، یادآور شد: فرد خاطی برای انجام تحقیقات بیشتر به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

فرماندار سیروان تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از ۲ هزار هکتار از مجموع ۶۰ هزار هکتار عرصه های جنگلی و مرتعی این شهرستان از نظر وقوع آتش سوزی در موقعیت بحرانی و مخاطره فوق بحرانی حریق قرار دارند، مشارکت و همراهی بیش از پیش مردم و رعایت نکات ایمنی به منظور جلوگیری از وقوع آتش سوزی و آسیب به جنگل ها، مراتع و مزارع کشاورزی ضروری است.

رحیمی مقدم اظهار کرد: بنا بر گفته کارشناسان منابع طبیعی در هیچ نقطه‌ای از استان امکان آتش سوزی طبیعی- به استثنای صاعقه- وجود ندارد و تقریباً همه آتش سوزی‌ها به واسطه سهل انگاری افراد صورت می‌گیرد بنابراین آموزش رفتار مناسب مهمترین عامل پیشگیری از آتش سوزی است.

وی یادآور شد: سه خط تلفن ۱۱۰، ۱۵۰۴ و ۱۵۴۰ آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص بروز آتش سوزی در مراتع و جنگل هاست.

 شهرستان سیروان با ۶۸ هزار هکتار مساحت در ۸۰ کیلومتری شمال شرقی ایلام قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 487086 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟