به گزارش رکنا، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تا ۱۲ تیرماه، ۲۰۲ هکتار از مراتع دشت قزوین دچار آتش سوزی شده و این آمار همچنان رو به افزایش است.

سرهنگ بهرام ترکاشوند اضافه کرد: آمار آتش سوزی در ۱۲ ماهه سال ۹۷ حدود ۱۴۲ هکتار بود که امسال با شروع زودهنگام آتش سوزی ها این رقم چشمگیر و قابل توجه بوده است.

ترکاشوند با بیان اینکه بیشتر آمار امسال مربوط به تیرماه سال جاری و معادل ۱۴۲ هکتار است، اظهار داشت: با افزایش دمای هوا و وزش بادهای گرم آتش سوزی در مراتع دشت قزوین شدت گرفت و بیشتر اراضی ملی و مستثنیات مردم خسارت دید.

به گفته ترکاشوند بیشترین نقاط درگیر آتش سوزی در قزوین مربوط به اراضی بخش مرکزی و طارم سفلی است که در این خصوص باید اقدامات لازم را اتخاذ کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر روند آتش سوزی‌ها ادامه یابد تا پایان سال جاری با آمار فاجعه باری مواجه خواهیم شد و این درحالی است که در هر مرحله از آتش سوزی ها انرژی و نیروی زیادی از پرسنل یگان حفاظت گرفته می شود.

ترکاشوند افزایش بارندگی ها و رشد سرسام آور علف زار و بی احتیاطی شهروندان و گردشگران را عامل اصلی آتش سوزی ها دانست و از شهروندان خواست تا در هنگام اقامت های موقت در مراتع دشت قزوین نکات ایمنی را رعایت کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 487048 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟