۱۲۰ کشته و زخمی در حمله هوایی به مرکز نگهداری مهاجران غیرقانونی در لیبی

به گزارش رکنا، یک منبع پزشکی لیبیایی اعلام کرد که شب گذشته در اثر یک حمله هوایی به مرکز نگهداری آوارگان غیرقانونی در منطقه تاجوراء در اطراف طرابلس ۴۰ مهاجر کشته و ۸۰ تن دیگر نیز مجروح شدند.

مقام‌های لیبی تصاویری منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد مهاجران مجروح در بیمارستان‌های این کشور در حال درمان هستند.

در همین راستا، شورای ریاستی دولت توافق ملی لیبی ضمن محکوم کردن حمله به مرکز نگهداری مهاجران در تاجوراء، نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به ریاست خلیفه حفتر را به ارتکاب کشتار جمعی و جنایت جنگی متهم کرد.

این شورا در بیانیه‌ای تأکید کرده است: این حمله کاملاً عمدی بوده و به صورت اتفاقی رخ نداده، بلکه به طور دقیق انجام شده است. به همین منظور از هیئت اعزامی سازمان ملل به لیبی می‌خواهیم که این اقدامات وحشیانه را محکوم کند. همچنین از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که هر چه سریعتر کمیته حقیقت یابی را برای بررسی محله حمله و مستند کردن این جنایت اعزام کند.

شورای ریاستی لیبی همچنین در ادامه بیانیه خود آورده است: از اتحادیه آفریقا و اروپا و همچنین سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که موضع شفاف و قاطعی در قبال این نقض‌های مداوم اتخاذ کرده و برای توقف این تجاوز تلاش کنند.

این شورا در ادامه بیانیه خود خاطرنشان کرده است: به همگان یادآوری می‌کنیم که این تجاوزات بیانگر شکست متجاوز پس از شکست‌های فاحش آن در چند روز اخیر است. ما به مبارزه علیه ظلم و ستم و شکست تجاوز و در هم کوبیدن آن ادامه می‌دهیم.

از سوی دیگر، خبرگزاری لیبی نیز با اعلام اینکه ارتش ملی لیبی با انجام یک حمله هوایی انبار مهمات پایگاه الضمان در جنوب طرابلس را هدف قرار داد، تاکید کرد که حمله به مرکز نگهداری مهاجران غیر قانونی توسط شبه نظامیان انجام شده است.

خبرگزاری وابسته به نیروهای ارتش ملی اعلام کرد، پس از آنکه حمله دقیقی به انبار مهمات این اردوگاه صورت گرفت، شبه‌نظامیان با چند خمپاره مرکز نگهداری مهاجران غیرقانونی را هدف قرار دادند.

این خبرگزاری تاکید کرد که حمله شبه نظامیان به مقر مهاجرت غیرقانونی طبق معمول برای بهانه جویی جهت منحرف کردن افکار عمومی انجام شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 486206 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟