در پی افزایش کم‌سابقه دمای هوا در فرانسه و وقوع آتش‌سوزی‌های طبیعی صدها نیروی آتش‌نشان همچنان در تلاش برای اطفای حریق هستند.

افزایش دما در فرانسه و رسیدن آن به ۴۵.۹ درجه سانتی‌گراد آتش‌سوزی‌های طبیعی در مناطق جنوبی این کشور را به همراه داشته و موجب شده صدها نیروهای آتش‌نشان و ۱۰ بالگرد برای اطفای حریق به محل‌های حادثه اعزام شوند.

بنابر اعلام مقامات محلی در این آتش‌سوزی‌ها بیش از ۶۰۰ هکتار زمین در منطقه «گار» سوخته و به چندین واحد مسکونی و تعدادی خودرو آسیب رسیده‌ است. همچنین بخش‌هایی از چند مسیر ارتباطی به طور موقت مسدود شده و چندین نیروی آتش‌نشان دچار مصدومیت شده‌اند که وضعیت هیچ یک از آنان وخیم نیست.

گزارش‌های محلی حاکی از آن است که یک نفر در ارتباط با احتمال آتش‌سوزی عمدی در یکی از روستاهای خسارت دیده دستگیر شده‌ است.

در پاریس، پایتخت فرانسه نیز موج گرما مقامات محلی را بر آن داشته تا تردد خودروهای فرسوده را به منظور پیشگیری از آلودگی‌های مرتبط با موج گرما ممنوع کنند.

همچنین موج گرما در اروپا تلفاتی به همراه داشته‌ است. در اسپانیا، فرانسه و ایتالیا به ترتیب دو، چهار و سه نفر بر اثر افزایش دما جان خود را از دست داده‌اند.

 در شهر میلانِ ایتالیا نیز مراجعات به بخش اورژانس بیمارستان‌ها به دلیل گرمازدگی افزایش ۳۵ درصدی داشته‌ است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 485566 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟