گردشگران جنگل‌های گیلانغرب را به آتش کشیدند

 فرماندار گیلانغرب با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در مراتع مشجر این شهرستان، دلیل اصلی آتش‌سوزی‌های این شهرستان را بی‌احتیاطی عامل انسانی و گردشگران دانست.

کوروش محمودیان از وقوع آتش‌سوزی در ارتفاعات مشرف بر شهر سرمست شهرستان گیلانغرب طی عصر روز گذشته خبر داد.

وی افزود: طی این آتش سوزی که حدود ساعت ۱۹ روز گذشته رخ داد، حدود ۱۰ هکتار از مراتع مشجر منطقه طعمه حریق شد.

فرماندار گیلانغرب تصریح کرد: وزش باد شدت حریق را بیشتر کرده بود و آتش سوزی گسترده شد اما به کمک تمام نیروهای حاضر چون نیروهای منابع طبیعی، نیروهای نظامی و مردمی این حریق در طول حدود ۳ ساعت اطفا شد.

وی عامل انسانی را علت عمده آتش سوزی ها در این شهرستان عنوان کرد و گفت: بی احتیاطی گردشگران و آتش زدن پس چر علت عمده آتش سوزی ها بوده است.

محمودیان تعداد آتش سوزی های رخ داده در مراتع و جنگل های گیلانغرب طی امسال را تاکنون ۱۱ مورد اعلام کرد که طی آن قریب به ۹۰ هکتار از مراتع این شهرستان که عمدتاً مراتع مشجر بود، طعمه حریق شده است.

فرماندار گیلانغرب افزود: علاوه بر آن طی مدت مذکور ۵ مورد آتش سوزی در مزارع شهرستان نیز داشته ایم که حدود ۱۱۸ هکتار از اراضی زراعی نیز طی آتش سوزی های مذکور نیز طعمه حریق شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: به جز یکی دو مورد مورد که در اثر رعد و برق در اردیبهشت ماه امسال رخ داد، عمدتاً عوامل انسانی در آتش سوزی ها دخیل بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 485173 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟