آتش به جان ۱۰ هکتار گندم‌زار در آبیک/ ۷۰ تن خوشه طلایی خاکستر شد/ گندم‌زار بیمه نبوده است

به گزارش گروه حوادث رکنا ، بیژن لطفی اعلام کرد: ظهر امروز اطلاع داده شد که گندمزاری در مزرعه کلاوه زیاران شهرستان آبیک استان قزوین طعمه حریق شده که در صحنه حاضر شدیم.
وی افزود: در این آتش‌سوزی بزرگ ۱۰ هکتار از گندمزار یک کشاورز واقع در مزرعه کلاوه زیاران ضلع شمال غربی گاوداری یوشوند شهرستان آبیک طعمه حریق شد و حدود ۷۰ تن از گندم طلایی گندمزار خاکستر شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک ادامه داد: در این آتش‌سوزی که بر اثر بی‌احتیاطی فرد یا افراد صورت گرفته، یک هکتار از محصول کلزا هم در آتش سوخته است.

گندم‌زار بیمه نبوده است
لطفی اضافه کرد: علاوه بر حضور عوامل آتش‌نشانی شهر آبیک در صحنه حریق و اطفای آن، مردم هم با تراکتور نسبت به ایجاد آتش‌بر در دور این مزرعه مورد حریق واقع شده برای جلوگیری از سرایت آتش به دیگر مزارع اقدام کردند.
وی خاطرنشان کرد: تمام ۱۰ هکتار گندمزاری که طعمه حریق شده، مجهز به سیستم آبیاری نوین از نوع تیپ بوده که در این حریق سوخت و از بین رفته است.
این مقام مسئول با ذکر اینکه مزرعه گندم آتش گرفته بیمه نبوده است، بیان کرد: از کشاورزان درخواست می‌شود نسبت به بیمه محصولات کشاورزی و باغی خود اقدام کنند تا در زمان وقوع حادثه خسارت آنها پرداخت شود گرچه در این زمینه هم بارها اطلاع‌رسانی صورت گرفته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک افزود: از کشاورزان انتظار داریم نسبت به ایجاد آتش‌بر در دور اراضی کشاورزی خود اقدام کنند تا در زمان آتش‌سوزی یک مزرعه، آتش به مزارع آنان سرایت نکند.
لطفی یاداور شد: خسارت وارده به مزرعه گندم سوخته شده در آتش، حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 483852 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟