اما نکته جالب اینکه بیشتر آتش‌‌سوزی‌ها از نوع انسانی بوده و نتیجه سهل‌انگاری خود ماست که برای شادی لحظه‌ای خود اینگونه آتش را در طبیعت برپا می‌کنیم.

سریال تلخ آتش‌سوزی در میانکاله امسال کلید خورد که نشان می‌دهد سال پر از نگرانی پیش رو داریم و همه باید در این زمینه دست به دست هم دهند تا شاهد بروز مشکلی جدی در طبیعت نباشیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: روز گذشته شاهد آتش‌سوزی گسترده در منطقه میانکاله بودیم به‌طوری‌که مهار آن بیش از 12 ساعت زمان برد.

مسلم آهنگری با اشاره به اینکه آتش‌سوزی منطقه میانکاله از روز گذشته آغاز شد و تا بامداد امروز ادامه داشت، افزود: طی این مدت چندین بار آتش را مهار کردیم ولی دوباره به‌دلیل دامنه بالای حریق و همچنین وزش بادهای شدید شعله‌ور شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه 400 هکتار از اراضی میانکاله در آتش سوخت، اضافه کرد: بیشتر پوشش گیاهی در این حریق تمشک، انار وحشی و سازیل بوده است.

آهنگری عامل حریق در استان مازندران را بیشتر عامل انسانی عنوان کرد و گفت: درخواست ما از شهروندان این است از روشن کردن آتش به‌ویژه در میانکاله که مکان بی‌نظیری است خودداری کنند.

وی تصریح کرد: امسال باتوجه به بارندگی‌های خوب پوشش گیاهی مطلوبی را در مناطق شاهد هستیم که لازم است مردم با ورود به طبیعت از روشن کردن آتش خودداری کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران یادآور شد: روز گذشته شاهد آتش‌سوزی در پارک ملی کیاسر بودیم که خیلی محدود بوده و خیلی زود نیز مهار شده است.

آهنگری در پایان گفت: وسعت میانکاله 68 هزار و 800 هکتار است که سال‌های گذشته نیز شاهد حریق بودیم ولی در نخستین‌بار آتش‌سوزی 400 هکتار در حریق سوخت که نشان دهنده زنگ خطر جدی برای ماست که باید خیلی احتیاط کنیم.

به گزارش فارس، براساس گزارش‌ها سال گذشته چندین بار آتش سوزی در میانکاله گزارش شد که در مجموع این حریق‌ها 300 هکتار از اراضی میانکاله در آتش سوخت ولی این بار در نخستین‌بار حریق اینکه 400 هکتار در آتش بسوزد زنگ خطر جدی است که لازم است همه افراد در این زمینه محیط زیست را همراهی کنند تا بیشتر از این شاهد خاکستر شدن گونه‌های بی‌نظیر طبیعت نباشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 483744 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟