حمید نارکی  اظهار کرد: این آتش‌سوزی که در ارتفاعات کوه کاردی از عصر روز یکشنبه آغاز شده بود با تلاش و همکاری نیروهای مردمی بومی و غیر بومی ، انجمن سبزگامان، هیئت کوهنوردی، دستگاه‌های عضو ستاد بحران، شرکت نفت، منابع طبیعی، محیط زیست و هلال احمر امروز مهار شد.

دبیر ستاد مدیریت بحران گچساران با بیان اینکه صعب العبور بودن و وزش باد شدید کار مهار آتش را دشوار کرده بود، افزود: هم‌اکنون بیش از 100 نفر از امدادگران در محل آتش سوزی در ارتفاعات و دامنه کوه کاردی در منطقه دشتک دیل و گناوه لری این شهرستان حضور دارند تا با توجه به وسعت آتش سوزی و شرایط منطقه در صورت فوران دوباره آتش را خاموش کنند.

وی با بیان اینکه براساس بررسی ها انجام گرفته عامل این حادثه انسانی است، گفت: در این زمینه ۲ نفر شناسایی و برای بررسی دلایل ارتکاب این جرم به مراجع قضائی ارجاع داده شدند.

این مسوول ادامه داد: نیروهای امدادی و اطفا کننده از ظهر روز گذشته تا بامداد امروز صبح با بیش از 10سورتی پرواز به ارتفاعات کوه کاردی اعزام شده بودند.

نارکی از مشارکت و تلاش دستگاه‌های اجرایی به ویژه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برای اعزام بالگرد جهت انتقال نیروها به ارتفاعات کوه کاردی قدردانی کرد.

وی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون 150 هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان طعمه حریق شد.

نارکی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون 13 مورد آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های گچساران رخ داده است، عنوان کرد: این آتش‌سوزی‌ها در نقاط مختلفی از جمله در ارتفاعات کوه نارک و دیل کوه آوک، دریلا و بی‌بی جان آباد،آبگرمو، خنگ بنار ، بابا کلان (بن پیر) و خامی این شهرستان رخ داد.

وی با اشاره به بارندگی‌های امسال عنوان کرد: آتش در کمین جنگل‌ها و مراتع است و شهروندان باید از انجام اقدامات خطرساز در طبیعت خودداری کنند.

نارکی از گردشگران خواست از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری و در صورت استفاده از خاموش شدن آن هنگام ترک منطقه مطمئن شوند.

 90 درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 483353 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟