آتشپاد دوم علیرضا معلم گفت: روز گذشته یک مورد آتش‌سوزی در منطقه سیدی، بلوار قائم به‌سامانه ۱۲۵ اعلام و در مدت کوتاهی مأموران 2 ایستگاه آتش‌نشانی به‌همراه تجهیزات اطفایی و امدادی شامل خودرو حامل تجهیزات تنفسی به‌محل آتش‌سوزی اعزام شدند.

رئیس ایستگاه 13 و 48 آتش‌نشانی مشهد افزود: با حضور آتش‌نشانان مشاهده شد آتش‌سوزی از اتاق خواب یک واحد 80 متری واقع در طبقه دوم ساختمان 5 طبقه 14 واحدی، روی داده بود و این حریق در حال پیشروی به‌کل فضای منزل بود.

وی با بیان اینکه بر اثر این آتش‌سوزی دود بسیار غلیظی از پنجره‌های این ساختمان به‌بیرون می‌زد، اظهار کرد: اطلاعات اولیه حکایت از این داشت که تعدادی از ساکنان در میان دود بسیار غلیظ گرفتار هستند که گروهی از آتش‌نشانان وارد عملیات مهار آتش شده و گروهی نیز با تجهیزات تنفسی اقدام به‌نجات افراد گرفتار در داخل ساختمان کردند.

معلم ادامه داد: در داخل واحد مسکونی که آتش روی داده بود یک بانوی سالخورده و پسر جوان وی حضور داشتند که دچار مصدومیت شده بودند.

رئیس ایستگاه 13 و 48 آتش‌نشانی مشهد ضمن اشاره به انتقال حادثه‌دیدگان به‌محل امن توسط آتش‌نشانان، اظهار کرد : 4 نفر از ساکنان ساختمان که در راهروها و سایر طبقات گرفتار بودند نیز توسط تیم امداد و نجات آتش‌نشانی از میان دود غلیظی که ساختمان را فراگرفته بود، نجات یافتند.

وی خاطرنشان کرد: دو فرد حادثه دیده که دچار دودگرفتگی و سوختگی سطحی شده بودند توسط عوامل اورژانس در محل مداوا شدند.

معلم با بیان اینکه علت آتش سوزی در دست بررسی است، گفت: آتش‌نشانان پس از عملیات تخلیه دود و لکه‌گیری با ارائه هشدارهای لازم به‌مالک منزل به عملیات خود خاتمه دادند.

رئیس ایستگاه 13 و 48 آتش‌نشانی مشهد از مالکان ساختمان‌های بلند مرتبه خواست که ساختمان‌های خود را به‌سیستم اعلان حریق مجهز کنند چرا که به‌هنگام آتش‌سوزی سیستم حریق فعال می‌شود و با صدا در آمدن آژیر حریق به‌ویژه در ساعات شب ساکنان از وجود حادثه با خبر می‌شوند و می‌توانند در همان لحظات اولیه خود را از میان دود و آتش خارج کنند و همچنین در سریع‌ترین زمان حادثه به‌سامانه اطلاع‌رسانی آتش‌نشانی اعلام می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 483327 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟