۹۷ کودک در هند بر اثر التهاب مغز جان باختند

به گزارش گروه حوادث رکنا ، منابع رسانه‌ای امروز دوشنبه از تلفات تکان‌دهنده بیماری ویروسی التهاب مغز یا «انسفالیت» در شرق هند با حدود ۱۰۰ کشته از کودکان خبر دادند.
بنا بر گزارش «رویترز»، «شایلش پراساد سینگ»یک مقام وزارت بهداشت هند در ایالت «بیهار» این کشور خبر داده که طی یک ماه اخیر ۹۷ کودک بر اثر التهاب مغز (انسفالیت) جان سپردند و ۱۴۶ کودک هم مبتلا به این بیماری شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.
«سونیل رام» پدر دختر ۱۰ ساله‌ای که بر اثر این بیماری جان داده است، به رویترز گفت: «هیچ امکانات (پزشکی) خوبی در اینجا نیست. اگر امکانات خوب بودند، دخترم هزگز جانش را از دست نمی‌داد».

مرگ 97 کودک هندی بر اثر التهاب مغز
مقام‌های ایالتی و دولت مرکزی هند اعلام کرده‌اند که آنها هر کاری که توانسته‌اند، برای درمان کودکان بیمار انجام داده‌‌اند و تلاش‌هایشان ادامه دارد.
پنج سال قبل، شیوع یک بیماری مشابه با التهاب مغز در ایالت بیهار که سومین ایالت پرجمیعت شبه‌قاره هند است، ۳۸۰ کشته بر جای گذاشته بود.
در افراد مبتلا به التهاب مغز (انسفالیت) که یک بیماری ویروسی است، نشانه‌هایی از قبیل تب شدید، استفراغ دیده می‌شود و در موارد حاد امکان تشنج، فلج و به کما رفتن بیمار هم وجود دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 483211 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟