مسعود آقازیارتی  اظهار کرد: به دنبال تماس شهروندان با سامانه 125 و اعلام وقوع آتش‌سوزی در فضای سبز حاشیه روستا، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی اراک بلافاصله ساعت 15:09 روز گذشته آتش‌نشانان ایستگاه شماره یک را به همراه یک دستگاه تانکر آب به روستای طرمزد در اطراف شهر اراک روانه کرد.

وی ادامه داد: در اطراف روستا که مملو از بوته‌زارهایی است که با به پایان رسیدن فصل بهار و آغاز گرما خشک شده‌اند در مجاورت کشتزار و گندم‌زارها به علت نامشخصی آتش گرفته بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با اشاره به این‌که آتش‌سوزی در حال سرایت به کشتزارهای اطراف آن بود، افزود: آتش‌نشانان بی‌درنگ با استفاده از لوله‌های آب پرفشار آتش‌نشانی و نیز پاشش خاک بر روی آتش، از جهات مختلف مشغول خاموش کردن شعله‌های آتش شده و با همکاری اهالی روستا و استفاده از تراکتور و شخم زدن زمین اقدام به جداسازی کرده و با تلاش نفس‌گیر خود این آتش‌سوزی را مهار و خاموش کرده و از سرایت آن به گندم‌زارها جلوگیری کردند.

آقازیارتی مدت عملیات مهار و خاموش کردن آتش را نزدیک به چهار ساعت عنوان کرد و اظهار داشت: آتش‌نشانان پس از لکه‌گیری کامل محل آتش‌سوزی و دادن تذکرات ایمنی به اهالی روستا به مأموریت خود پایان دادند.

به گفته وی در شبانه‌روز گذشته بیش از 30 مورد آتش‌سوزی مراتع، باغ و فضای سبز در سطح شهر و اطراف آن و نیز روستاها به سامانه 125 این سازمان اطلاع‌رسانی شده که آتش‌نشانان با حضور به‌موقع در محل حادثه اقدام به خاموش‌سازی آتش کرده و از بروز خسارت‌های بیشتر جلوگیری به عمل آوردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 483051 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟